Érdekesen alakul az autópályadíj 2023-ra Magyarországon; már kilenc darab tíznapos személyautó-matrica drágább, mint egy éves.

Bár elméletileg a magyar autópálya-használati díjak az inflációt követően alakulnak évről évre, mégsem sikerült semmilyen logikát felfedeznünk annak rendszerében, hogy melyik kategória milyen időtávú matricája drágul pont úgy, ahogy. A számok mindenesetre egyértelműek, íme, a személyautók, kisbuszok és kisteherautók, valamint a motorkerékpárok matricaár-változásai:

D1 (személygépkocsi, maximum 7 üléssel)

2022 2023 Eltérés %-ban
Heti (10 napos) 3820 Ft 5500 Ft +44%
Havi 5210 Ft 8900 Ft +71%
Éves 46 850 Ft 49 190 Ft +5%
Éves megyei 5450 Ft 5720 Ft +5%

D2 (kisteherautó, pickup, kis furgon 3,5 tonnáig, 8-9 személyes kisbusz)

2022 2023 Eltérés %-ban
Heti (10 napos) 7630 Ft 8000 Ft +5%
Havi 10 420 Ft 12 600 Ft +21%
Éves 46 850 Ft 69 830 Ft +49%
Éves megyei 10 900 Ft 11 450 Ft +5%

D1M (motorkerékpár)

2022 2023 Eltérés %-ban
Heti (10 napos) 1600 Ft 2750 Ft +72%
Havi 2730 Ft 4450 Ft +63%
Éves 46 850 Ft 49 190 Ft +5%
Éves megyei 5450 Ft 5720 Ft +5%

Nemcsak a díjak, a pótdíjak is nőttek. Aki 2023-ban matrica nélkül hajt fel az autópályára akár motorral, akár autóval, akár furgonnal, a 2022-es 16 220 forint helyett 18 750 forintos büntetésre számíthat, 60 napon belüli fizetés esetén; aki 60 napon túl fizet, a '22-es 64 850 forint helyett 74 970 forintos büntetéssel kalkulálhat. Ez kb. 16%-os növekedés.

Villanyautózni se lesz olcsóbb 2023-ban:

Minden drágul, miért pont az elektromos autók töltése ne lenne drágább 2023-tól?

Januártól többet kell fizetni a legtöbb elektromos töltőoszlopnál.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés