Érdekesen alakul az autópályadíj 2023-ra Magyarországon; már kilenc darab tíznapos személyautó-matrica drágább, mint egy éves.
Bár elméletileg a magyar autópálya-használati díjak az inflációt követően alakulnak évről évre, mégsem sikerült semmilyen logikát felfedeznünk annak rendszerében, hogy melyik kategória milyen időtávú matricája drágul pont úgy, ahogy. A számok mindenesetre egyértelműek, íme, a személyautók, kisbuszok és kisteherautók, valamint a motorkerékpárok matricaár-változásai:
D1 (személygépkocsi, maximum 7 üléssel)
2022 | 2023 | Eltérés %-ban | |
Heti (10 napos) | 3820 Ft | 5500 Ft | +44% |
Havi | 5210 Ft | 8900 Ft | +71% |
Éves | 46 850 Ft | 49 190 Ft | +5% |
Éves megyei | 5450 Ft | 5720 Ft | +5% |
D2 (kisteherautó, pickup, kis furgon 3,5 tonnáig, 8-9 személyes kisbusz)
2022 | 2023 | Eltérés %-ban | |
Heti (10 napos) | 7630 Ft | 8000 Ft | +5% |
Havi | 10 420 Ft | 12 600 Ft | +21% |
Éves | 46 850 Ft | 69 830 Ft | +49% |
Éves megyei | 10 900 Ft | 11 450 Ft | +5% |
D1M (motorkerékpár)
2022 | 2023 | Eltérés %-ban | |
Heti (10 napos) | 1600 Ft | 2750 Ft | +72% |
Havi | 2730 Ft | 4450 Ft | +63% |
Éves | 46 850 Ft | 49 190 Ft | +5% |
Éves megyei | 5450 Ft | 5720 Ft | +5% |
Nemcsak a díjak, a pótdíjak is nőttek. Aki 2023-ban matrica nélkül hajt fel az autópályára akár motorral, akár autóval, akár furgonnal, a 2022-es 16 220 forint helyett 18 750 forintos büntetésre számíthat, 60 napon belüli fizetés esetén; aki 60 napon túl fizet, a '22-es 64 850 forint helyett 74 970 forintos büntetéssel kalkulálhat. Ez kb. 16%-os növekedés.
Villanyautózni se lesz olcsóbb 2023-ban: