A január már akkor is az áremelések ideje volt, amikor még nem szállt el ennyire az infláció és a forint árfolyama, 2023-ra pedig sok más mellett az elektromos autók közterületi töltéséért is jóval többet kell fizetni. Mutatjuk az árakat.

Elektromos autót eddig is sokkal jobban megérte otthon tölteni annak, aki tehette, még úgy is, hogy a rezsicsökkentés módosításával a limiten felül 40-ről körülbelül 70 forintra nő egy kilowattóra ára, hiszen egy 20 kilowattórás fogyasztású elektromos autóval még ekkor is 1400 forint, azaz durván két liter üzemanyag árából jön ki száz kilométer költsége.

A közterületi töltés értelemszerűen eddig is drágább volt, mint az otthoni, de az energiaárak közben kettesével szedik a lépcsőt, ezért elkerülhetetlen volt, hogy a nyilvános töltőoszlopok is megdrágulnak. Méghozzá nagyon. Az egyik legnagyobb hálózatot üzemeltető Mobiliti ráadásul 2023. január 2-tól az egységes árazást töltőpontonként eltérő árakra cseréli.

Mobiliti

A leggyakoribb 22 kW-os AC töltőnél eddig 145 forint volt egy kilowattóra ára, most legalább 170, de akár 375 forint is lehet. A DC töltők ára a teljesítménytől függ: a 25 kW-os oszlopnál 165-ről csaknem duplájára, 305 forintra növelik a kilowattóra-díjat, az 50 kW-os esetén 120 helyett 140-240 forinttal, a 100 kW-nál is nagyobb teljesítmény esetén 150 helyett 415 forinttal kell számolni.

Ha stresszmentesen akarsz villanyautózni, szerezz egy ilyen kulcstartót!

A Mobiliti a hazai villanyautózás legfontosabb háttérszolgáltatója. Ők a Borg, asszimilálni fognak téged is, minden ellenállás hasztalan. És ez nem is baj.

Mol Plugee és e.on

A Mol már novemberben megemelte a Plugee szolgáltatás díjait, regisztrált felhasználóként a 11-43 kW-os AC töltésnél 109 helyett 149 forintot kell fizetni egy kilowattóráért, az 50-70 kW-os DC töltés esetén pedig 155 helyett 179 forintba kerül egy kilowattóra. Az e.on oszlopainál 159 forint egy kilowattóra a 22 kW-os AC, és 189 forint a 25-50 kW-os DC töltésnél.

A töltő teljesítménye és egyedi ára ezért nagyban meghatározza, hogy mennyire éri meg rendszeresen használni. Továbbra is 20 kilowattórás átlagos energiafogyasztással és a Mobiliti legelterjedtebb 170 forintos díjával számolva öt liter benzin árán jön ki száz kilométer, de a drágább tarifákkal legalább hét, vagy akár 13 liternek megfelelő összeg is lehet ez az érték.

A nagyteljesítményű villámtöltőket persze nem mindennapi használatra találták ki, ezért az elektromos autózás továbbra is érvényes igazsága, hogy a hosszabb utaknál drágább töltéssel kell számolnunk, cserébe a mindennapi közlekedés még mindig megoldható legfeljebb egy takarékos hibridautó költségén – főleg most, hogy már a benzinért is, áramért is piaci árat kell fizetni.

Ez is érdekelhet:

Egy térképen minden, amit a hazai e-töltőkről tudni érdemes

Harmadával nőtt a nyilvános elektromos töltők száma tavaly, több áramot tankoltunk, és jól is fogynak az elektromos gépjárművek. De a töltők fele Pest megyén belül van.

Lounge is lesz az Audi új elektromos töltőállomásain

Kényelmesen lehet majd eltölteni az időt, amíg az autó töltődik.

Európában már 800 Supercharger töltőállomása van a Teslának

Jelenleg a Tesláé a legnagyobb nyilvános villámtöltő-hálózat a kontinensen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában