Messze nem az új X-osztály volt az első platós Mercedes-Benz, hiszen már például az állólámpás szériából is építettek ilyet. Igaz, kis darabszámban, és csak Argentínában, ezért a fennmaradt példányokból mára ritka és stílusos veteránautó válhat.

Szükségmegoldásnak indult a Mercedes-Benz egyik első platós autója, amit az állólámpásnak is nevezett W115-ből építettek. Argentínában a hetvenes évek közepéig tiltották a járművek importját, de alkatrészeket be lehetett vinni, és ezt használta ki a Mercedes-Benz is. Szinte készre gyártva, de darabokban szállította le az állólámpásokat, amiből Buenos Airesben egy családi vállalkozás műhelyében építettek pick-upot.

Az eredmény egy mai szemmel nézve is stílusos platós teherautó lett, amit a kor elvárásainak megfelelő műszaki tartalmat kapott. 2197 köbcentis, négyhengeres dízelmotorja mindössze 60 lóerőre és 126 Nm nyomatékra volt képes, ezzel mozgatta az üresen 1,4 tonnás kisteherautót. A kapacitása azonban még most is tisztességesnek számít, hiszen a raktere 1,92 méter hosszú és a kerekek közt is 1,5 méter széles, a teherbírása 710 kilogramm.

Még ma is fut belőle jó néhány Argentínában, ahol az importtilalom eltörléséig összesen 6000-6500 példány készült. Néhányat pedig Európába is áthoztak, például a stuttgarti vasúttársaság is tartott magának egyet, ezt használták a pályák melletti munkákhoz. Egy ilyen szépen felújított példányt, mint amilyen a képen látható, a Mercedes-Benz gyári múzeumának birtokában lévő autó, még stílusos veteránként is szívesen hajtanánk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés