A BMW-nél nemrég megújult az 5-ös sorozat, és nem kellett hozzá sok idő, hogy az Alpina is elkészüljön a saját átiratával a benzines és a dízelmotoros modellből is.

2017-ben jelent meg az Alpina kínálatában a BMW 5-ös sorozatának csúcsmodelljéből, az M550i-ből épített B5, aminek a 4,4 literes biturbó V8-as motorját 608 lóerősre izmosították. Nem sokkal később az M550d-ből is elkészült a saját változatuk, a háromliteres, hathengeres, négyturbós dízelmotor teljesítményét akkor 388 lóerőre fokozták.

A BMW-nél idén megújul az 5-ös sorozat, és ez azt jelenti, hogy az Alpina is bemutatta a ráncfelvarrott változatot,

ami új fényszórókat és hátsó lámpákat, áttervezett lökhárítókat és természetesen a sokküllős könnyűfém kerekeket kapja. De ha már megújították, akkor a motorját sem hagyták változatlanul.

A B5-ben a biturbó V8-as motor teljesítményét 621 lóerőre fokozták,

a legnagyobb nyomatéka maradt 800 Nm, és ezzel izmosabb a 600 lóerős M5-nél is, csak a Competition változata erősebb nála pár lóerővel. Az Alpina szedánja 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 330 km/óra a végsebessége, a kombinál 3,6 másodperc és 322 km/óra ez a két érték.

Az Alpina D5 S-ben is felcsavarták a dízelmotor teljesítményét 408 lóerőre,

a maximum nyomaték itt is 800 Nm, amivel a tuningolt szedán 4,4 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, a Touring számára csak két tizeddel több idő kell hozzá. Az Alpina újdonságának ára 92 500 euróról indul a dízellel, és 117 700 euróról a benzinmotorral.

Ez is érdekelhet:

Az új 3-as BMW-nél jobb csak az Alpina változata lehet

Már most olyan erős, mint az M3 lesz.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés