A BMW-nél nemrég megújult az 5-ös sorozat, és nem kellett hozzá sok idő, hogy az Alpina is elkészüljön a saját átiratával a benzines és a dízelmotoros modellből is.
2017-ben jelent meg az Alpina kínálatában a BMW 5-ös sorozatának csúcsmodelljéből, az M550i-ből épített B5, aminek a 4,4 literes biturbó V8-as motorját 608 lóerősre izmosították. Nem sokkal később az M550d-ből is elkészült a saját változatuk, a háromliteres, hathengeres, négyturbós dízelmotor teljesítményét akkor 388 lóerőre fokozták.
A BMW-nél idén megújul az 5-ös sorozat, és ez azt jelenti, hogy az Alpina is bemutatta a ráncfelvarrott változatot,
ami új fényszórókat és hátsó lámpákat, áttervezett lökhárítókat és természetesen a sokküllős könnyűfém kerekeket kapja. De ha már megújították, akkor a motorját sem hagyták változatlanul.
A B5-ben a biturbó V8-as motor teljesítményét 621 lóerőre fokozták,
a legnagyobb nyomatéka maradt 800 Nm, és ezzel izmosabb a 600 lóerős M5-nél is, csak a Competition változata erősebb nála pár lóerővel. Az Alpina szedánja 3,4 másodperc alatt gyorsul százra és 330 km/óra a végsebessége, a kombinál 3,6 másodperc és 322 km/óra ez a két érték.
Az Alpina D5 S-ben is felcsavarták a dízelmotor teljesítményét 408 lóerőre,
a maximum nyomaték itt is 800 Nm, amivel a tuningolt szedán 4,4 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, a Touring számára csak két tizeddel több idő kell hozzá. Az Alpina újdonságának ára 92 500 euróról indul a dízellel, és 117 700 euróról a benzinmotorral.