A korábbiaknál rövidebb, de keményebb volt az idei Dakar-rali, aminek egy magyar páros is nekivágott, és célba is jutottak. Szalay Balázs és Bunkoczi László a pályafutásuk legjobb eredményét érték el az Opellel.

2009 óta, amióta dél-amerikai terepen rendezik a Dakar-ralit, talán az egyik legkeményebb verseny volt az idei. Még akkor is, ha csak tíz napon át tartott a száguldás, idén Peru fővárosából, Limából indult, és oda is tért vissza a mezőny. Szalay Balázs immár tizennegyedik alkalommal vágott neki a sivatagnak, és navigátorával, Bunkoczi Lászlóval már a második nap a harmincadik helyre jöttek fel az Opel Grandland X-szel.

A verseny során akadtak nem várt nehézségek, például amikor kerékcsere közben egy másik autó hátba vágta a navigátort, de egyre feljebb jött a magyar páros.

Életveszélyes helyzetbe került a Dakar-rali magyar párosa

A videón látszik: tényleg centiken múlt.

Az 5600 kilométeres táv és közel háromezer kilométer mért szakasz után végül az abszolút huszadik helyen értek célba, beállítva ezzel a 2012-ben elért legjobb eredményüket. „Megküzdöttünk ezért a célba érkezésért, s ezért a helyezésért” – mondta a célban Szalay.

„Voltunk már huszadikak, de évről évre nehezebb a verseny, sűrűbb a mezőny, egyre több gyári autót adnak bérbe és egyre több a jó és rutinos versenyző.”

A navigátornak sem volt egyszerű a közel két hét, főleg azért, mert viszonylag kis sivatagi területen rendezték meg a szakaszokat, ami azt jelenti, hogy a végére már mindenfelé nyomok vezettek, emiatt nagyon pontosan kellett navigálni ahhoz, hogy az ember ne tévedjen el.

„Megküzdöttünk érte, sok kitartás kellett, hogy elérjük. Csapatmunka volt, Bunkoczi Laci és a szervizes srácok nélkül nem ment volna”

– tette hozzá Szalay.

Szalay nemrég minket is elvitt az Opellel, olvasd el, milyen volt:

Túléltünk egy parányi Dakart, de végigcsinálni kegyetlen lehet

Olyan élményautózást kaptunk a Szalay-Bunkoczy terepralis duótól, hogy a lengéscsillapító adta a másikat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés