Még nem jelentette be hivatalosan a négyajtós AMG GT nürburgringi köridejét a Mercedes, de annyit már elárultak, hogy a leggyorsabb szedánok között lesz vele. A találgatások szerint a Giuliát megelőzheti, igaz, jóval erősebb is nála.

Nagy terve a Mercedesnek, hogy a tavaly bemutatott, F1-es technikával szerelt AMG Project One legyen a valaha futott leggyorsabb autó a Nürburgringen, amivel egy több évtizedes rekordot kellene megdöntenie, de akadnak kisebb feladatok is a Nordschleifén. Ott van az AMG GT négyajtós változata, amivel nemrég szintén mentek egy pár gyors kört.

Még nem árulták el, hogy mennyi lett a körideje, de Tobias Moers, az AMG első embere az Automobile magazinnak adott interjúban azt mondta, hogy

Ebből pedig már lehet találgatni, hogy rekordot mentek-e vele, vagy nem.

Minden arra utal, hogy egyelőre nem. A leggyorsabb négyajtós címét ugyanis egy ideig az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio birtokolta 7 perc 32 másodperccel, de aztán jött a Jaguar XE Project 8, és 7 perc 21 másodpercével megsemmisítette a korábbi rekordot. Jól látszik, hogy az AMG GT az Alfát ugyan megelőzhette, de a Jaguart nem volt esélye, igaz, nincs is rá nagy szüksége.

A négyajtós AMG GT Coupé legizmosabb változata ugyanis a 63 S, aminek 4 literes biturbó V8-asa 639 lóerőre képes, míg a Giulia 2,9 literes V6-osa 510 lóerős, a Jaguar pedig 5 literes, kompresszoros V8-asából 600 lóerőt hozott ki, de a Project 8 bevallottan limitált széria. Ha a leggyorsabb szedán címét az AMG GT nem is kapja meg, de a körideje így is biztosan figyelemreméltó lesz.

Ha a részleteire vagy kíváncsi, olvasd el a bemutatónkat:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon