A 911-es modellcsalád következő tagjaként megjött a Targa, ami még mindig a legstílusosabb változat a kupé és a kabrió közt félúton.

Az eredeti Targa annak köszönheti létét, hogy az akkor még 901-nek nevezett sportkocsi tető nélküli változata nem lett elég masszív.

Csak ez az egy darab létezik a Porsche 901 kabrióból

Még azelőtt készült, mielőtt a Peugeot megvétózta a középső nullát.

A Porsche később megoldotta a problémát, és igazi kabriót is épített a 911-ből, de az 1965-ben bemutatott Targa azóta is a kínálat része maradt, a biztonsági szerepet betöltő bukókerete látványos stíluselem lett.

A 911-ből másfél éve jött ki a legújabb generáció, a kupé és a kabrió után pedig most a Targa is megérkezett, ami ugyanolyan vonzó, mint eddig. A fém bukókeret mögött ívelt a hátsó szélvédő, ami gombnyomásra felemelkedik, hogy elcsomagold a fejed fölül a vászontetőt.

A tető mozgatása 19 másodpercbe telik, egy másodperccel kevesebb időbe, mint az elődjénél.

A korábbihoz hasonlóan az új 911 Targa is összkerékhajtással érkezik, kétféle teljesítménnyel választható.

A háromliteres, hathengeres bokszermotor két turbóval a Targa 4-ben 385 lóerőre és 450 Nm-re képes, a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval 4,2 másodperc alatt gyorsul százra és 289 km/óra a végsebessége.

A csúcsmodell a Targa 4S, amiben 450 lóerő a teljesítmény és 540 Nm a nyomaték,

ez a változat már 3,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 304 km/órával is száguldhat. A 4S-hez nagyobb kerekek, eltérő kipufogóvégek és vörös féknyergek járnak, és ez a kivitel akár hétfokozatú kézi váltóval is kérhető, ha magad szeretsz kapcsolgatni.

Ez is érdekelhet:

Mindenkit legyorsulna az új Porsche 911 Turbo S

Mennyire eszméletlenül jól néz ki hozzá!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában