A keveset futott youngtimer autók között is ritkaságnak számít ez a Mini, ami az egyik utolsó példány a klasszikus változatból, és nem nagyon használták, mióta legyártották. Úgy néz ki, mintha új lenne, és igazából annyiba is kerül, mint egy új MINI.

1959-ben jelent meg Alec Issigonis zseniális alkotása, az eredeti Mini, ezért már újonnan is veteránnak számított a képeken látható példány. 2001-ben készült el, az utolsó 500 darabos széria egyikeként, és annyira vigyáztak rá, hogy inkább nem is nagyon használták.

Így lehetséges, hogy az órája még csak 340 mérföldet mutat, ami alig több, mint ötszáz kilométert jelent.

Az állapota csak azért nem nevezhető eredetinek, mert jobbkormányosnak született, de balosra alakították át, olyan profin, hogy aligha mondanád meg róla. A jellegzetes zöld színű, ezüst csíkos kisautót

plusz fényszórókkal, fekete-ezüst bőrülésekkel, légzsákos kormánykerékkel és 1275 köbcentis motorral szerelték.

A 63 lóerős teljesítménye nem hangzik soknak, de a háromméteres kisautó 670 kilogrammos tömegéhez bőven elég.

13,8 másodperc alatt gyorsul százra és 143 km/óra a végsebessége, és amióta kipróbáltunk egy klasszikus Minit, azt valljuk, hogy ebben a kiskocsiban a számoknál sokkal fontosabb a vezetés élménye.

A megkímélt Cooper S az RM Sotheby’s esseni aukcióján keres új tulajdonost, akinek 25-30 ezer euróval kell készülnie, éppen annyival, mintha egy vadonatúj, de már 192 lóerős MINI Cooper S-t akarna venni.

Ez is érdekelhet:

Stílusosan ünnepli, hogy betöltötte a hatvanadikat a MINI

Különkiadás készült az ikonikus kisautó születésnapjára.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában