A hatvanas években hegyi versenyeken induló Porschék mintájára készült el az a Boxster prototípus, amiről csak most árult el részleteket a gyártó. Az együléses Bergspyder végül nem vált valóra.

1969-ben a hegyi versenyekre épült a Porschénél a 909 Bergspyder, egy olyan versenyautó, aminél mindent a könnyű építésmódnak rendeltek alá. Az alumínium szerkezetére műanyag karosszéria került, amivel minden idők legkönnyebb Porschéje lett, szinte hihetetlen, hogy csak 384 kilogrammot nyomott, amihez 275 lóerő párosult.

Ez a versenyautó adta az ihletet ahhoz a prototípushoz, amit 2015-ben kezdtek építeni az akkori Boxster alapjára.

utasterét együlésesre alakították, az utasoldali ajtó mögé tárolóhely került, például a bukósisaknak.

A 918 Spyder mintájára készült műszerfallal és üléssel a 981 Bergspyder prototípusa mindössze 1099 kilogrammot nyomott, ezért

és a Nürburgringen akár 7 perc 30 másodperces köridőt is elérhetett volna.

A végén mégsem vált valóra, mivel sok országban nem lehetett volna forgalomba helyezni egy tető nélküli együléses Porschét, ezért megmaradt a gyári múzeum különlegességének, amit csak 2019-ben mutattak meg először.

A legkönnyebb Porschéket ebben a cikkben találod:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon