Megvan az ára a győzelemnek, az biztos.

Ahogy a csapatoknak, úgy a pilótáknak is szezonról szezonra be kell fizetniük az FIA-nak a nevezési díjat még az új idény előtt – ezt szuperlincenc-adónak is szokás hívni.

Az autósport királykategóriájába csak azután kerülhetnek be a pilóták, hogy megszerezték az úgynevezett szuperlicencet. Az F1-es versenyengedélyt az kaphatja meg, aki többek között

A 2023-as idény pedig már véget ért, azaz kiderült, hogy a 22 futamból 19-et megnyerő Max Verstappennek mennyit kell fizetnie csak azért, hogy jövőre is láthassuk őt az F1-ben versenyezni.

Brutális volt Verstappen dominanciája? Akkor nézd meg, hány rekordot döntött meg idén

Max Verstappen és a Red Bull idén minden eddiginél könyörtelenebb párosnak bizonyult, és a számok is ezt mutatják.

Ehhez tudni kell, hogy a 2024-es szezon nevezési díjának/szuperlicenc-adójának meghatározásánál...

  • van egy alapdíj, ami 10 400 euró (∼4 millió forint),
  • amihez még hozzájön az előző, tehát a 2023-es idényben szerzett minden egyes pont után 2 100 euró (∼800 ezer forint)

– már ha ezek az összegek nem emelkednek.

Verstappen esetében 575 ponttal jár, ami azt jelenti, hogy jelen állás szerint a jövő évi nevezési díja 10 400+(575×2 100) euró lenne, vagyis

Verstappennek 1 217 900 eurójába, vagyis olyan 462 millió forintba kerül, hogy egyáltalán elindulhasson a 2024-es szezonban.

Megjegyeznénk, hogy ezt az összeget minden bizonnyal nem a hollandnak kell kifizetnie, hanem a csapatának, azaz a Red Bullnak, legalábbis az osztrák istálló tanácsadója, Helmut Marko tavaly még arról beszélt, hogy a holland pilóta szerződése alapján a csapat kasszáját terhelik az ilyen jellegű be-/kifizetések.

Ennyi kell fizetnie a pilótáknak – zárójelben a 2023-ban megszerzett pontok:

1. Max Verstappen (575): 1 217 900 euró
2. Sergio Pérez (285): 608 900 euró
3. Lewis Hamilton (234): 501 800 euró
4. Fernando Alonso (206): 443 000 euró
4. Charles Leclerc (206): 433 000 euró
6. Lando Norris (205): 440 900 euró
7. Carlos Sainz Jr. (200): 430 400 euró
8. George Russell (175): 377 900 euró
9. Oscra Piastri (97): 214 100 euró
10. Lance Stroll (74): 165 800 euró
11. Pierre Gasly (62): 140 600 euró
12. Esteban Ocon (58): 132 200 euró
13. Alexander Albon (27): 67 100 euró
14. Cunoda Júki (17) 46 100 euró
15. Valtteri Bottas (10): 31 400 euró
16. Nico Hülkenberg (9): 29 300 euró
17. Daniel Ricciardo (6): 23 000 euró
17. Csou Kuan-jü (6): 23 000 euró
19. Kevin Magnussen (3): 16 700 euró
20. Logan Sargeant (1): 12 500 euró

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Már azért is brutális összeget fizet a magát agyonnyerő Red Bull, hogy egyáltalán rajthoz állhasson

Spoiler: A Red Bullnak közel tízszer annyit kell fizetnie, mint a konstruktőri utolsó Haasnak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés