Komoly pénzek forogtak kockán az Abu-dzabi Nagydíjon.

Max Verstappen sima rajt-cél győzelmet aratott az Abu-dzabi Nagydíjon (is), mögötte viszont egészen az utolsó körig csatázott egymással Charles Leclerc és George Russell. A párharcnak komoly tétje volt: a konstruktőri második hely, amit végül a Mercedes húzott be:

Azzal pedig, hogy a Ferrari csak a harmadik lett a végelszámolásnál, komoly összeget bukott – bár a Forma–1 pénznyeremény-elosztása* titkos, a nyilvános információk felhasználásával azért meg lehet nagyjából becsülni, hogy az egyes helyezések mekkora bevételt jelentenek a csapatok számára. Az Autosport végzett is egy gyors számítást, majd a következőre jutott:

  1. Red Bull (860 pont): 140 millió dollár (∼48,6 milliárd forint)
  2. Mercedes (409 pont): 131 millió dollár (∼45,4 milliárd forint)
  3. Ferrari (406 pont): 122 millió dollár (∼42,3 milliárd forint)
  4. McLaren (302 pont): 113 millió dollár (∼39,2 milliárd forint)
  5. Aston Martin (280 pont): 104 millió dollár (∼36 milliárd forint)
  6. Alpine (120 pont): 95 millió dollár (∼32,9 milliárd forint)
  7. Williams (28 pont): 87 millió dollár (∼30,1 milliárd forint)
  8. AlphaTauri (25 pont): 78 millió dollár (∼27 milliárd forint)
  9. Alfa Romeo (16 pont): 69 millió dollár (∼23,9 milliárd forint)
  10. Haas (12 pont): 60 millió dollár (∼20,8 milliárd forint)
A Ferrari tehát nagyjából 3,1 milliárd forintot bukott az utolsó futamon azzal, hogy a konstruktőrök között nem tudta ledolgozni a futam előtt még négy pontos hátrányát a Mercedesszel szemben.

*A csapatok között szétosztásra kerülő összeg olyan forrásokból adódik össze, mint a futamok és a tévéközvetítések jogdíjaiból, reklámokból, egyéb bevételi forrásokból. A pénzelosztás viszont érdekes, mert csak részben függ a csapatok bajnoki helyezésétől – ezért is nehéz meghatározni a pontos összeget –, ugyanis különféle megállapodások vannak a csapatokkal – például a múltbéli bajnoki címért is jár plusz, vagy ott van még a Ferrari hűségbónusza, amit azért kap, mert az F1 kezdete óta a mezőny tagja.

(Forrás: Autosport, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Olyan dolog történhet, amire soha nem volt még példa az F1 történetében

Sportágtörténelmi bejelentés előtt áll a Williams.

Megvan Mick Schumacher új csapata

Mick Schumacher jövőre ismét versenyezni fog.

Ez történik, amikor 320 km/órás sebességgel rámegy egy meglazult csatornafedélre egy F1-es autó

Szerencsére Carlos Sainz Jr. sértetlenül megúszta az esetet, a Ferrarija viszont nem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés