Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi vázolta fel, miért is nem büntették meg Max Verstappent.

Verstappen az utolsó előtti körben bemutatott, vitatható manőverrel nyerte meg az Osztrák Nagydíjat. Akkor rögtön vizsgálat alá is vonták az esetet, ám az FIA felügyelői csak 3 órával a leintés után hoztak ítéletet, amelynek értelmében a holland akciója versenybalesetnek minősül.

Az történt, hogy a 69. körben Leclerc vezette a futamot, a mögött száguldó Verstappen pedig az egyik kanyarban könyörtelenül tette be autóját a monacói mellé, leszorította őt, de annak ellenére, hogy a kerekek is összeértek, sikerült megelőzni és átvenni a vezető pozíciót – ITT meg is nézheted, mi történt.

Az ítélet elég nagy port kavart, mivel nem is olyan rég a Kanadai Nagydíjon Sebastian Vettel hasonló megmozdulása Lewis Hamiltonnal szemben 5 másodperces időbüntetést ért, ami egyébként a német és a Ferrari futamgyőzelmébe került.

Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi viszont most megmagyarázta, miért is nem kettős mércéről van szó, és miért is nem a Ferrari ellen szól mindkét ítélet, vagyis azt, hogy miért is nem lehet egy kalap alá venni Verstappen és Vettel akcióját:

„Minden ilyen esetet külön kell vizsgálni, más kanyarokban és eltérő körülmények között történtek. Lehetetlen összehasonlítani őket. A versenybírák álláspontja szerint ez egy versenybaleset és egy kemény, de szabályos versenyzés volt.”

A versenybírák egyébként azt is figyelembe vették, hogy Verstappen egy körrel korábban ugyanott próbálkozott megelőzni Leclerc-t, akkor nem sikerült neki az előzés, de tanult a dologból:

„Belülre ment a kanyarban és később fékezett. Charlesnak látnia kellett, hogy érkezik, ezért próbált szélesen fordulni. Max pedig későn fékezett, ezzel eltolta a csúcspontot, és végig zárni tudta az ívet. Végül nem is ismétlődött meg az, ami egy körrel korábban történt.”

(Forrás: motorsport.com, wtf1.com, fotó: Formula 1)

Egyébként meg...

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon