A Forma–1 már megtette, most a szövetség is megteszi. Mi pedig kérdegzünk: szerintetek jó ötlet sprintfutammal megbolondítani a versenyhétvégé(ke)t?

Már idén megváltozik az időmérő lebonyolítása, ugyanis jön a 100 kilométeres sprintfutamos kvalifikáció, ráadásul rögtön három versenyhétvégén is kipróbálják az új formátumot.

A sprintfutam egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb idejük lesz a beállítások megtalálására, illetve a pálya kiismerésére. Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi szerint pedig pont a kevesebb pályaidő miatt lesz sokkal izgalmasabb az új formátum*:

„Ez egy olyan elem, amire valószínűleg nem tudnak majd annyira jól felkészülni a csapatok, mint egy normál időmérő esetében. Már a szombati sprintfutam rajtja is izgalmas lesz. Ez valami olyan, amilyet még nem láthattunk az F1-ben.”

* Az első szabadedzést követően az eredetileg második gyakorlás helyett egy (három részre tagolt, kieséses rendszeren alapuló) időmérő edzésre kerül sor, szombaton pedig a (második) szabadedzés után egy 100 kilométeres versenyt rendeznek, amelynek végeredménye határozza majd meg a vasárnapi hagyományos futamon rajtrácsát.

Meglepő, vagy sem, de Lewis Hamilton például csak a hétvégi Portugál Nagydíjon hallott először a sprintfutamról:

Hamiltonnak sikerült kínos helyzetbe hoznia magát

Nem ez volt az első eset, hogy nincs tisztában saját sportágának történéseivel.

Eközben...

„Hamilton karanténba küldte a Red Bullt”

Van, aki szerint a Portugál Nagydíjon már el is dőlt, hogy a Mercedes idén is verhetetlen lesz.

(Forrás: planetf1.com, fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés