A Forma–1 már megtette, most a szövetség is megteszi. Mi pedig kérdegzünk: szerintetek jó ötlet sprintfutammal megbolondítani a versenyhétvégé(ke)t?

Már idén megváltozik az időmérő lebonyolítása, ugyanis jön a 100 kilométeres sprintfutamos kvalifikáció, ráadásul rögtön három versenyhétvégén is kipróbálják az új formátumot.

A sprintfutam egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb idejük lesz a beállítások megtalálására, illetve a pálya kiismerésére. Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi szerint pedig pont a kevesebb pályaidő miatt lesz sokkal izgalmasabb az új formátum*:

„Ez egy olyan elem, amire valószínűleg nem tudnak majd annyira jól felkészülni a csapatok, mint egy normál időmérő esetében. Már a szombati sprintfutam rajtja is izgalmas lesz. Ez valami olyan, amilyet még nem láthattunk az F1-ben.”

* Az első szabadedzést követően az eredetileg második gyakorlás helyett egy (három részre tagolt, kieséses rendszeren alapuló) időmérő edzésre kerül sor, szombaton pedig a (második) szabadedzés után egy 100 kilométeres versenyt rendeznek, amelynek végeredménye határozza majd meg a vasárnapi hagyományos futamon rajtrácsát.

Meglepő, vagy sem, de Lewis Hamilton például csak a hétvégi Portugál Nagydíjon hallott először a sprintfutamról:

Eközben...

(Forrás: planetf1.com, fotó: Getty Images)

És ezt olvastad már?
A tavalyi év legkülönlegesebb Rolls-Royce-extrái és extra Rolls-Royce-ai