
Végtelenül aranyos kisbusz az Autotutto, mely nagyszerűen megmutatja, hogy valójában mennyire sokszínű az Alfa Romeo. És azt is, hogy milyen az élet a Volkswagen Transporteren túl.
Egyértelműen a sportos autók ugranak be először, ha az Alfa Romeóról van szó, hiszen ott vannak a fantasztikus versenyautók, a nagyszerű Giuliák vagy a fürge kis Spider, amiben annyira lehet élvezni az életet. Mind olyan autó, amire nagyon könnyű vágyni, de egy márkának már évtizedekkel ezelőtt is többre volt ennél szüksége. Az Alfa Romeónál is készültek olyan furgonok és kisbuszok is, mint ez az Autotutto.
Ez is tökéletes bizonyíték arra, hogy olaszul minden jobban hangzik: az Autotutto annyit jelent, hogy mindenre jó.
Eredetileg az 1954-es torinói autószalonon mutatták be az első Autotuttót hagyományos furgon és kisbusz formátumban, majd később készült belőle többek között iskolabusz, mentő és platós teherautó is. Kerekded vonalaival tökéletesen illeszkedett az ötvenes évek formavilágába, de egy évtizeddel később már új arcot adtak neki. Ekkor kerültek egy kiugró doboz jellegű elembe a kerek fényszórók és a scudetto hűtőmaszk.
Nem fejlesztettek ki külön motort az elsőkerék-hajtású Autotuttóhoz, csak beleillesztették a Giuliából származó 1,3 literes, négyhengeres motor haszongépjárművekhez hangolt változatát. Mellette elérhető volt egy kéthengeres, kétütemű kompresszoros dízelmotor is az igazán ínyenc fuvarozóknak. Az újabb modellekben utóbbit már egy négyhengeres Perkins dízelmotor váltotta. A maximális helykihasználás miatt a motorhoz az utastéren keresztül lehet hozzáférni.
Ebben a műfajban mindennél fontosabb a praktikum és a jó helykihasználás, ezért a dizájnt is megköti a dobozos forma. Az Autotutto első két ülése az első kerekek felett van, a motor pedig közöttük egy púp alatt, az utastér további részében egyszerű padok vannak és faburkolatú padló, mely egészen a csomagtér végéig nyúlik. Oldalra nyíló hátsó ajtaja és alacsony padlója van, hogy könnyű legyen bele pakolni.
Pasztellzöld és törtfehér fényezése nagyon jól áll az Alfa Romeo Autotuttónak, melyet az utolsó csavarig restauráltak, de az eredetéről semmilyen dokumentum nem maradt fenn. 1970-ben ez éppen második generációs Volkswagen Transporter kortársa volt, de amíg a T2-esből milliókat gyártottak, addig az Autotuttóból kevesebb, mint 18 ezer darab készült.
Ez is érdekelhet: