Várjunk csak, az Alfa Romeo gyártott kisbuszt? Igen, és az ötvenes évekbeli, utolérhetetlenül stílusos Autotutto adta az alapját ennek a szupercuki lakóautónak, ami a goodwoodi és Le Mans-i fesztiválok menő kelléke lehet.

Az Alfa Romeo nevéről biztosan neked is a sportos Giuliák és Spiderek jutnak eszedbe, pedig a milánói márka egykor kisbuszokat és haszonjárműveket is gyártott. Az Autotutto, azaz mindenre jó névre keresztelt típus 1954-ben mutatkozott be a torinói autószalonon. Igazából nem is ez volt az Alfa Romeo első kisteherautója, de ez volt az első balkormányos, korábban ugyanis csak jobbkormányos változatban gyártottak furgonokat.

A hatvanas évek derekáig készült az Autotutto, a modernebb utódját 1983-ig gyártották, majd a Fiat Ducato és Iveco Daily is kapható volt egy ideig Alfa Romeóként
A következő képeken látható Autotutto az Alfa Romeo dokumentumai szerint 1955. január 7-én gördült ki a gyárból,

és egy palermói vevőhöz került, majd 1963-ban cserélt először gazdát, akkor egy milánói vásárolta meg. Az Autotutto egészen mostanáig egy autógyűjteményben pihent, majd egy Alfa Romeóra szakosodott specialista vásárolta meg, aki hozzáfogott a felújításához, mi több, stílusos lakóautóvá alakította át.

Nem fejlesztettek külön motort az Autotuttóhoz, ezért a legtöbb példányt a korabeli Giuliettából származó motorral szerelték,

az 1,3 literes, két vezérműtengelyes, négyhengeres benzinmotor 35 lóerőre mérsékelt teljesítményű változatával. A képeken látható autót az opcióként rendelhető 1,2 literes, 30 lóerős kéthengeres dízel hajtja, és bár a felújítás során kézenfekvő lett volna a Giulietta motorját tenni bele, inkább az eredetiség megőrzése mellett döntöttek.

Függönyökkel sötétíthető belső terében minden megvan, amire egy éjszaka eltöltéséhez szükség lehet.

A kanapét kihajtva kapjuk meg a duplaágyat, ezzel szemben kapott helyet a konyhapult mosogatóval és gáztűzhellyel, és ennél több extrát talán egyik korabeli lakóautóba sem tettek. Az Alfa Romeo eredetiségi tanúsítványával is rendelkező Autotutto most a Bonhams aukcióján keres új tulajdonost, és 90-110 ezer euró közötti összeget várnak érte, ami 35-40 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Nem a szemed káprázik, ez tényleg egy Volkswagen nyerges lakóautó

Ha már úgyis szentségtörés, egy Audi S3 motorja hajtja.

Retró stílusú lakóautót mutatott be a Citroën

Magyar dizájner tervezte a klasszikus Citroën Type H-t idéző vonalait.

Igazi időutazás ennek a hetvenes évekbeli lakóautónak a belseje

Minden benne van, amit lehetett szeretni és utálni a hetvenes években.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában