Pontosan ilyen egy csodálatos olasz kupé, melynek elegáns utastere és harapós motorja van. Az öreg Lancia Fulvia Rallye 1.3 S ma is nagyon élvezhető autó.

Különleges technikával tömött, rendkívül minőségi autók voltak fénykorukban a Lanciák, és erre tökéletes példa az 1963-as genfi autószalonon bemutatott Fulvia is. Független futóművel, elsőkerék-hajtása, négy tárcsaféke és tizenkét fokos hengerszögű V4-es motorja nagyszerűen mutatja, hogy mennyire izgalmas autó.

Négyajtós szedán és kupé változatban készült a Fulvia, melyeket eltérő karakterűre rajzolt Piero Castagnero.

Két évvel a szedán premierje után érkezett meg a kupé, melyből aztán sikeres raliautó is lett. A 150 milliméterrel rövidebb tengelytávú kétajtóson ugyanúgy dupla kerek fényszórók vannak, de a formatervében sokkal több a dinamizmus. Homorú farát finom krómléc keretezi, nagyszerű arányai vannak és egészen vékonyka tetőoszlopai, ami miatt az ablakon túl szemmagasságból rá lehet látni a fabetétes műszerfalra és a nyeregbarna bőrbelsőre.

Ellentétben az Appiával, a Fulvia már elsőkerék-hajtású, de a motorja nem keresztben van. A 12 fokos hengerszögű, dupla vezérműtengelyes V4-est 45 fokkal eldöntve építették be közvetlenül a hűtőmaszk mögé, mellette ott vannak a hűtők és a gépészet többi része. A dupla Solex karburátoros 1.3 S változat 91 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, a motorhoz négyfokozatú manuális váltó csatlakozik.

Minden részlete csodálatos a krómozott maszktól a szép tipográfiával írt Fulvia logóig a hátulján.

Hűtőmaszkját és a kerek fényszórókat is csillogó króm keretezi, a gépháztetőn és az ablakok körül is végigfut, a fehér kerekek közepén is ott virít. Nem ez a legélesebb változat, a legtöbbször a Fulvia HF arcával lehet találkozni különböző kiállításokon, de ennek az 1969-es autónak is nagyszerű kiállása van, remekül áll neki az Azzurro Acquamarina fényezés és az elegáns barna bőrbelső.

Elsőkerék-hajtású és a motor is az első tengely előtt van, a Lancia Fulvia egyensúlya tehát nem az ideálisnak tartott 50:50-es elosztás, de nem mindig ebben kell keresni a csodát. A Fulva vezetési élménye a furcsa technika ellenére is legendásan jó, ezt bizonyítja az is, hogy szorgalmasan horda haza a serlegeket a futamokról.

Ez is érdekelhet:

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Állati ritka a Lancia Hyena

Tömény merészség a Zagato műhelyéből.

Tökéletes álomautó ez a Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

Ez egy legenda, méghozzá a legjobb formában!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés