Pontosan ilyen egy csodálatos olasz kupé, melynek elegáns utastere és harapós motorja van. Az öreg Lancia Fulvia Rallye 1.3 S ma is nagyon élvezhető autó.

Különleges technikával tömött, rendkívül minőségi autók voltak fénykorukban a Lanciák, és erre tökéletes példa az 1963-as genfi autószalonon bemutatott Fulvia is. Független futóművel, elsőkerék-hajtása, négy tárcsaféke és tizenkét fokos hengerszögű V4-es motorja nagyszerűen mutatja, hogy mennyire izgalmas autó.

Négyajtós szedán és kupé változatban készült a Fulvia, melyeket eltérő karakterűre rajzolt Piero Castagnero.

Két évvel a szedán premierje után érkezett meg a kupé, melyből aztán sikeres raliautó is lett. A 150 milliméterrel rövidebb tengelytávú kétajtóson ugyanúgy dupla kerek fényszórók vannak, de a formatervében sokkal több a dinamizmus. Homorú farát finom krómléc keretezi, nagyszerű arányai vannak és egészen vékonyka tetőoszlopai, ami miatt az ablakon túl szemmagasságból rá lehet látni a fabetétes műszerfalra és a nyeregbarna bőrbelsőre.

Ellentétben az Appiával, a Fulvia már elsőkerék-hajtású, de a motorja nem keresztben van. A 12 fokos hengerszögű, dupla vezérműtengelyes V4-est 45 fokkal eldöntve építették be közvetlenül a hűtőmaszk mögé, mellette ott vannak a hűtők és a gépészet többi része. A dupla Solex karburátoros 1.3 S változat 91 lóerőt ad le 6000-es fordulaton, a motorhoz négyfokozatú manuális váltó csatlakozik.

Minden részlete csodálatos a krómozott maszktól a szép tipográfiával írt Fulvia logóig a hátulján.

Hűtőmaszkját és a kerek fényszórókat is csillogó króm keretezi, a gépháztetőn és az ablakok körül is végigfut, a fehér kerekek közepén is ott virít. Nem ez a legélesebb változat, a legtöbbször a Fulvia HF arcával lehet találkozni különböző kiállításokon, de ennek az 1969-es autónak is nagyszerű kiállása van, remekül áll neki az Azzurro Acquamarina fényezés és az elegáns barna bőrbelső.

Elsőkerék-hajtású és a motor is az első tengely előtt van, a Lancia Fulvia egyensúlya tehát nem az ideálisnak tartott 50:50-es elosztás, de nem mindig ebben kell keresni a csodát. A Fulva vezetési élménye a furcsa technika ellenére is legendásan jó, ezt bizonyítja az is, hogy szorgalmasan horda haza a serlegeket a futamokról.

Ez is érdekelhet:

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Állati ritka a Lancia Hyena

Tömény merészség a Zagato műhelyéből.

Tökéletes álomautó ez a Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

Ez egy legenda, méghozzá a legjobb formában!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
16% Naná, és nagyon keményen.
34% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés