Valódi kincs egy remek állapotú Lancia Thema 8.32, melyben tökéletesen összeér a nyolcvanas évek fantasztikus olasz luxusa és a Ferrari mesés hangú V8-asa.

Elsőre nem hangzik túl különlegesen, hogy a Fiat négyes platformjára épülő Lancia Thema a Cromával, a Saab 9000-rel és a 164-es Alfa Romeo közeli rokona. Két évvel a Lancia limuzinjának premierje után 1986-ban mutatták be a 8.32-est, mely a Ferrari nyolchengeres motorjával az orrában messze túllépett még a hathengeres 164-esen és a turbós 9000-en is.

Tömény luxus a Lancia Thema 8.32, hiszen a motor a Ferraritól érkezett az utasterében pedig mindent a lehető legjobb minőségű bőrbe varrtak.

Elég ránézni a hosszanti hurkás nyeregbarna bőrülésekre és a vezető felé csoportosított műszerfalra és azonnal világos, hogy a Thema 8.32 mennyire különleges hangulatú utazóautó. Mert ebben az autóban a Ferraritól származó nyolchengeres motor nem azért van, hogy a frászt hozza az utasokra, hanem azért, hogy nagy tempóval is gondtalan és kényelmes legyen az utazás. A csomagtérfedélből automatikusan kiemelkedő hátsó szárny is a stabilitás miatt került a legizmosabb Themára.

Poltrona Frau bőr borítja az üléseken túl a műszerfalat és a háromküllős bőrkormányt, a tetőkárpit pedig puha alcantara, hosszanti varrásokkal, hogy illeszkedjen az ülések és az ajtókárpitok mintázatához. A fabetétek matt lakkozást kaptak, így végtelenül elegáns az egész utastér, melyben a szokványos műszereken túl ott az olajnyomás és az olajhőmérséklet is. Mert ez az autó nem a pojácáknak szól, hanem azoknak, akik többre értékelnek egy jó margheritát, mint egy mindennel megpakolt pizzát.

Gyönyörű türkiz fényezésű karosszériáján sárga és kék csíkok futnak körbe, a hűtőmaszkon, a küszöbökön és a csomagtérfedélen pedig ott a sárga 8.32 embléma. Ez jelzi, hogy ebben a Lancia Themában a Ferrari 308-ban és a Ferrari Mondial Quattrovalvoléban is használt 2,9 literes, V8-as motor van, melynek egyes elemeit a Ducati állította össze. Ellentétben a Ferrarikkal, a keresztmotoros és elsőkerék-hajtású Lanciába nem síkforgattyús, hanem térforgattyús főtengellyel került, valamint kisebb szelepekkel és eltérő gyújtási sorrenddel, hogy jobban passzoljon a karaktere a kényelmes limuzinhoz.

Ez az 1987-es autó még első szériás, a katalizátor nélküli Thema 8.32-k 215 lóerőt adnak le 6750-es fordulaton és 285 Nm a csúcsnyomatéka. Ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 240 km/óra a végsebessége. A katalizátoros változatok valamivel gyengébbek, azok 205 lovasak és több mint 7 másodperc kell nekik a százas sprinthez.

Amikor a Lancia Thema 8.32 megjelent, még Enzo Ferrarit is ilyen autóval fuvarozták.

Ezt a Verde Reflex színű autót 1987 júliusában helyezték először forgalomba Olaszországban. Olyan opciós tételekkel rendelték, mint az elektromosan állítható és fűthető ülések, automata klíma és napfénytető, de nem maradt ki a hátsó olvasólámpa és a Blaupunkt Bremen rádió sem. Mostanra a Lancia Thema 8.32-ben közel 243 ezer kilométer van, de úgy néz ki, mintha most gurult volna ki a szalonból.

Összesen 2370 darab frissítés előtti Lancia Thema 8.32 készült, ebből mindössze hetvenet fényeztek Verde Reflexre. Ez az autó egészen más, mint az M5-ös BMW vagy a Lotus Omega, vagy a többi erős szedán a nyolcvanas évekből, és éppen ez adja a varázsát.

Ez is érdekelhet:

Könnyű megkívánni ezt a piros Volkswagen Sciroccót

Nem eredeti, de nagyon okosan tuningolt autó ez az öreg Scirocco.

Csodáld meg ezt a gyönyörű, rubinvörös Ferrari 308 GTB-t!

Itt egy igazán elegáns olasz sportautó 1976-ból.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés