Valódi kincs egy remek állapotú Lancia Thema 8.32, melyben tökéletesen összeér a nyolcvanas évek fantasztikus olasz luxusa és a Ferrari mesés hangú V8-asa.

Elsőre nem hangzik túl különlegesen, hogy a Fiat négyes platformjára épülő Lancia Thema a Cromával, a Saab 9000-rel és a 164-es Alfa Romeo közeli rokona. Két évvel a Lancia limuzinjának premierje után 1986-ban mutatták be a 8.32-est, mely a Ferrari nyolchengeres motorjával az orrában messze túllépett még a hathengeres 164-esen és a turbós 9000-en is.

Tömény luxus a Lancia Thema 8.32, hiszen a motor a Ferraritól érkezett az utasterében pedig mindent a lehető legjobb minőségű bőrbe varrtak.

Elég ránézni a hosszanti hurkás nyeregbarna bőrülésekre és a vezető felé csoportosított műszerfalra és azonnal világos, hogy a Thema 8.32 mennyire különleges hangulatú utazóautó. Mert ebben az autóban a Ferraritól származó nyolchengeres motor nem azért van, hogy a frászt hozza az utasokra, hanem azért, hogy nagy tempóval is gondtalan és kényelmes legyen az utazás. A csomagtérfedélből automatikusan kiemelkedő hátsó szárny is a stabilitás miatt került a legizmosabb Themára.

Poltrona Frau bőr borítja az üléseken túl a műszerfalat és a háromküllős bőrkormányt, a tetőkárpit pedig puha alcantara, hosszanti varrásokkal, hogy illeszkedjen az ülések és az ajtókárpitok mintázatához. A fabetétek matt lakkozást kaptak, így végtelenül elegáns az egész utastér, melyben a szokványos műszereken túl ott az olajnyomás és az olajhőmérséklet is. Mert ez az autó nem a pojácáknak szól, hanem azoknak, akik többre értékelnek egy jó margheritát, mint egy mindennel megpakolt pizzát.

Gyönyörű türkiz fényezésű karosszériáján sárga és kék csíkok futnak körbe, a hűtőmaszkon, a küszöbökön és a csomagtérfedélen pedig ott a sárga 8.32 embléma. Ez jelzi, hogy ebben a Lancia Themában a Ferrari 308-ban és a Ferrari Mondial Quattrovalvoléban is használt 2,9 literes, V8-as motor van, melynek egyes elemeit a Ducati állította össze. Ellentétben a Ferrarikkal, a keresztmotoros és elsőkerék-hajtású Lanciába nem síkforgattyús, hanem térforgattyús főtengellyel került, valamint kisebb szelepekkel és eltérő gyújtási sorrenddel, hogy jobban passzoljon a karaktere a kényelmes limuzinhoz.

Ez az 1987-es autó még első szériás, a katalizátor nélküli Thema 8.32-k 215 lóerőt adnak le 6750-es fordulaton és 285 Nm a csúcsnyomatéka. Ezzel 6,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 240 km/óra a végsebessége. A katalizátoros változatok valamivel gyengébbek, azok 205 lovasak és több mint 7 másodperc kell nekik a százas sprinthez.

Amikor a Lancia Thema 8.32 megjelent, még Enzo Ferrarit is ilyen autóval fuvarozták.

Ezt a Verde Reflex színű autót 1987 júliusában helyezték először forgalomba Olaszországban. Olyan opciós tételekkel rendelték, mint az elektromosan állítható és fűthető ülések, automata klíma és napfénytető, de nem maradt ki a hátsó olvasólámpa és a Blaupunkt Bremen rádió sem. Mostanra a Lancia Thema 8.32-ben közel 243 ezer kilométer van, de úgy néz ki, mintha most gurult volna ki a szalonból.

Összesen 2370 darab frissítés előtti Lancia Thema 8.32 készült, ebből mindössze hetvenet fényeztek Verde Reflexre. Ez az autó egészen más, mint az M5-ös BMW vagy a Lotus Omega, vagy a többi erős szedán a nyolcvanas évekből, és éppen ez adja a varázsát.

Ez is érdekelhet:

Könnyű megkívánni ezt a piros Volkswagen Sciroccót

Nem eredeti, de nagyon okosan tuningolt autó ez az öreg Scirocco.

Csodáld meg ezt a gyönyörű, rubinvörös Ferrari 308 GTB-t!

Itt egy igazán elegáns olasz sportautó 1976-ból.

75 lóerővel is repül a fantasztikus Citroën CX

Ma a kihalás szélén van a dízel limuzin műfaja, de a 70-es évek végén még épp csak felfedezték az előnyeit.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés