Minden idők egyik legszebb Ferrarija a 308 GTB, mely igazán elegáns a rubinvörös üvegszálas karosszériával és a bézs bőrkárpitba varrt utastérrel.

Enzo Ferrari sokáig nem barátkozott meg a középmotoros autó gondolatával, aztán a versenypályákon egyre sikeresebbek lettek azok a gépek, ahol a motor a pilóta mögött volt és nem előtte, aztán a mérnökök is bebizonyították, hogy közúton sem tör a pénzes ügyfelek életére. Az első ilyen autó a Forma-1-ben indított Ferrari 246 P volt, az utcaiak közül pedig a hathengeres Dino. Ezek az autók és a Ferrari 308 GTB kezdte kitaposni azt az utat, amin most a konnektorról tölthető 296 GTB is jár.

4,2 méternyi könnyed gyönyör ez az 1976-os 308 GTB, mely a Pininfarina stúdió egyik legszebb Ferrarija.

Hegyes orra úgy vágja a menetszelet, mintha valami penge volna, a lökhárítója pedig akár Tom Selleck bajsza. Talán ezért volt meg köztük annyira a kémia a Magnumban, ahol egy piros GTS kormánya mögött üldözte a bűnt. Lágyan hullámzó övvonalán öröm végignézni, csodálatos az is, ahogy a légbeömlő körül játszik a rubinvörös fényezéssel a napfény. Leonardo Fioravanti megmutatta a Bertonénak, hogy az igazi szépérzék a Pininfarina stúdiójában van, ahol a Daytona és a Berlinetta Boxer is készült.

1975-ben egy türkizkék autó pózolt a Párizsi Autószalon közönségének a Ferrari 308 GTB premierjén, amitől nagyon sokan beleszerettek az autóba. A Scaglietti műhelyében egészen 1977 áprilisáig üvegszálas karosszériával készültek a 308-asok, ezért hívják ezt is Vetroresinának. Ezt követően már acél elemekkel készültek a 308-asok, mely 80 kilogramm súlygyarapodást jelentett.

712 példányt gyártottak olyan üvegszálas karosszériával, mint ez az 1976 szeptemberében elkészült Ferrari 308 GTB.

Újonnan a híres francia importőrhöz, Charles Pozzi kereskedésébe szállították az autót, akik csak 1977 áprilisában regisztrálták, majd a dokumentációja szerint egy másik szalon vásárolta meg és adta el. A szálak azonban a 2000-es évek elején értek össze újra, amikor a Pozzi kereskedés műhelyvezetője, André Dumas vette meg a valamivel több mint 51 ezer kilométert futott Ferrarit. 2016-ban már egy új tulajdonos újította fel a 308-ast, méghozzá elképesztő alapossággal, 1800 munkaóra alatt varázsolták olyanná, mintha új volna.

3,0 literes, szárazkarteres kenésű V8-as motorja a kabin mögött keresztben áll, és 255 lóerővel repíti a kevesebb, mint 1,1 tonnás sportautót. A váltója dogleg kiosztású ötfokozatú manuális, mert így igazán gyors az átjárás a gyakran használt fokozatok között. Nagyszerű autó ez, melyet csak kívánatosabbá tesz a bukólámpa.

Ez is érdekelhet:

A hegyi versenyek Ferrarija

Mióta legyártották, azóta az ég felé tart. (Az ára is.)

Milliárdos legenda a Zagato karosszériás Ferrari versenyautó

Amennyit versenyeztek vele, kész csoda, hogy túlélte.

Hétköznap élvezték, hétvégén versenyeztek ezzel a Ferrarival

Ilyen sztori kell ahhoz, hogy  egy öreg Ferrariból millió dolláros veterán váljon.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés