1973 márciusában készült el a nyolcvankilencedik Ferrari Daytona Spider, melyet aztán azonnal Amerikába szállítottak, ahol olyan tulajdonosok között forgott, mint Evel Knievel kaszkadőr, Frankie Crocker lemezlovas és Reggie Jackson kosárlabdázó.

Sokaknak a Daytona nyitható tetős változata a Miami Vice-ból van meg, pedig a sorozatban használt fekete autó valójában egy V8-as motorral szerelt replika volt, mely helyett Enzo Ferrari támogatásával érkezett meg az ikonikussá vált fehér színű Testarossa.

Mivel összesen 121 darab készült a Daytona Spiderből, így nem csoda, hogy Sonny Crockett nyomozónak nem jutott igazi belőle.

1967 februárjában a Daytonában rendezett 24 órás futamon a Ferrari hármas befutót villantott, majd a következő évi Párizsi Autószalonon bemutatták a Ferrari 365 GTB/4-et, melynek valójában csak a média adta a Daytona nevet.

Leonardo Fioravanti cápaorrú, hosszú gépháztetős és hátratolt kabinos karosszériát rajzolt a 275-ös utódjának, mely jóval modernebb és élesebb vonalú volt az elődjeinél. Egyúttal az utolsó modell a középmotoros korszak előtt, mely útra a Lamborghini Miura kényszerítette a Ferrarit.

Eredetileg plexilap alól világító fényszórókat terveztek a Pininfarinánál a Daytonára, de a 70-es évek elején az amerikai előírások miatt a bukólámpás megoldásra váltottak.

4,4 literes, 60 fokos hengerszögű Colombo V12-es motorja szárazkarteres és több mint 350 lóerős teljesítményét 7500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka 430 Nm. 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 280 km/óra, amivel kicsivel ugyan, de túlszárnyalja a rivális Miurát. Hagyományosan az egy hengerre jutó köbcentiről kapta a nevét, így lett 365-ös a Daytona, mely a tökéletes súlyelosztás érdekében transaxle elrendezésű, tehát az 5 sebességes kézi váltó a hátsó tengelynél található.

Chuck Vandagriff kereskedésébe, a Hollywood Sports Carshoz szállították le a piros Daytona Spidert, melyet James Levitt bútorgyáros vett át októberben. Három éven át élvezte a nyitott Ferrarit, majd a kaszkadőr Evel Knievelnek adta tovább, akinek már volt egy Daytonája.

Showbizniszben töltött évei alatt rengeteg sérülést szenvedett el, ezért már nem tudott fájdalom nélkül beszállni az alacsony sportautóba.

Eredetileg manhattani volt Frankie Crocker, de a rádiós DJ egy idő után a kaliforniai Beverly Hillsbe költözött, ahol a kellemes időjárás miatt adta magát a Spider. Ő 1986 márciusában, 22 571 mérföldes óraállásnál vitte szervizbe a dokumentáció szerint, ami csak az egyik tétel volt a közel 20 éves használat alatt.

Rosso Chiaro fényezéséhez és központi anyás Borrani fűzött felnijeihez fekete Connolly bőrkárpitot választottak, a balkormányos Daytona Spidert mérföldes műszerekkel szerelték, légkondicionálóval és Becker Mexico rádióval.

Valódi ritkaság a részletes történetű és gyönyörű Scaglietti karosszériás Daytona Spider, mely nem csak egy gyűjteményben mutat jól, hanem bőven van élvezeti értéke is a vezetésének.

Ez is érdekelhet:

Őrületes ritkaság ez a garázsban talált Ferrari Daytona

40 évig porosodott, és most kiderült, hogy csak ez az egy van belőle.

Maranellóból csak ez az egy Ferrari Enzo került ki fehérben

Az egyetlen gyárilag fehér Enzo ritkán kerül elő, most eladóvá vált.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában