Nem sokáig szoktak életben maradni azok az autók, amik jól néznek ki, harapós a motorjuk és még megfizethetőek is. Ez az 1986-os Volkswagen Scirocco viszont közel negyven éves, és ennek ellenére jobb formában van, mint valaha.
Hat hónappal az első Volkswagen Golf előtt mutatták be a kupénak nevezett háromajtós Sciroccót 1973-ban. Mindkét modell a vállalat A1-es platformjára épült, de a sportosabb fazonú modellhez rengeteg új alkatrészt is készítettek. Giorgetto Giugiaro pedig annyira remek formát rajzolt az első generációs Sciroccónak, hogy az 1981-ben alaposan megújult modell sem szakadt el tőle igazán.
Herbert Schäfer tervezőcsapata épp csak csiszolt egy kicsit az eredeti koncepción, hogy kellemesebb legyen a beltér és alacsonyabb a légellenállás.
Határozott vonalaival és kimért arányaival gusztusos autó a Volkswagen Scirocco, még az amerikai biztonsági előírások miatt bumfordi lökhárítók sem rondítanak bele igazán a karosszéria egyeneseibe. A dupla fényszórók és a hátsó ablakot kettéválasztó fekete szárny, valamint a BBS felnik tökéletesen illenek az autóhoz, melyen ott díszeleg a piros tizenhat szelepes motort jelző 16V felirat is.
2024-ben már nem tűnik kifejezetten izmosnak a 139 lóerő és a 160 Nm nyomaték, de ez az 1986-os Scirocco alig több mint 1 tonna, így vidáman szalad az 1,8 literes, négyhengeres szívómotorral is. Ebben az autóban a Momo sportkormány, a rozsdamentes acél kipufogórendszer és a Borla kipufogódob is hozzátesz a vezetési élményhez.
Nem mindene gyári, de nagyon ízlésesen csiszolták tökéletesre ezt a piros Volkswagen Sciroccót.
Mivel nem a múzeumi minősítésre hajtottak, ezért bátran csavarozták bele a 2,0 literes motorról származó hengerfejet, a toronymerevítőt és a Solöwerks rugóstagokat. Ezekkel a változtatásokkal a Scirocco 16V legalább annyira eredetinek néz ki, mint eddig, csak éppen élesebb és pontosabb, mint valaha. Tehát nagyobb mosolyt tud csinálni a kormány mögött.
Amíg az első generációból több mint félmillió darabot gyártottak, addig a Scirocco következő felvonására csak 291 ezren voltak kíváncsiak. Mindkét modell a Karmann üzemében készült a németországi Osnabrückben. A Corrado kitérője után a modell tizenhat év után 2008-ban tért vissza és egészen 2017-ig maradt gyártásban.
Ez is érdekelhet: