Mint minden Zagato, úgy a Lancia Delta HF Integrale alapjaira épített Hyena is merész megjelenésű. A szögletes ötajtósból alumínium karosszériás, gömbölyded kupét varázsoltak az 1919-ben alapított stúdióban.

Igazi legenda a Lancia Delta HF Integrale, melynek utcai változatai ritka gyűjtői darabok lettek, a futamokat túlélő versenygépekhez pedig legendák és fényes kupák kapcsolódnak. Hollandiában azonban az importőr csavart volna egyet az autón, méghozzá egy ötszáz darabos limitált szériával a Zagatótól, de végül a kétajtós változat ritkább lett, mint tervezték.

Teljesen egyértelmű, hogy miért is nevezték el Hyenának a Zagato Lancia Deltáját. A sziluettje és az arányai egyértelműen a ragadozóra utalnak az előrenyúló orral, lejtős tetővonallal és rövid farral. Gyakran merítenek ihletet a dizájnerek a természetből, de nagyon ritkán sikerül ennyire pontosan azonosíthatóvá tenni a rokonságot.
Szélesre húzott pajzs alakú hűtőmaszkja a logó nélkül is elárulja, hogy a Hyena valójában egy Lancia, de az csak a temérdek hűtőnyílásból sejthető, hogy az álarc mögött a Delta HF Integrale van. Kocka alakú lámpáit és kerek irányjelzőjét átlátszó bura alá rakták a Zagato mesterei, hogy egyszerre legyen karakteres és kisipari hatása.
Amíg a Lancia Delta egy kifejezetten szögletes dizájn, ötajtós karosszériával, addig a Hyena minden vonala lekerekített, és egy igazán dögös kiállású kétajtós kupé lett belőle. A csomagtér az első két ülés mögött van, kívülről nem lehet hozzáférni. Ez a tizennyolcadik Lancia Hyena, mely még a 90-es évek elején készült, de csak 2002 áprilisában adták el első tulajdonosának.
1927-ig nyúlik vissza a Lancia és a Carrozzeria Zagato együttműködése, mely a Lancia Lambdával kezdődött, és ehhez képest nagyjából hatvanöt évvel később született meg a Hyena. Az ötlet a holland Lancia-importőr, Paul Koot fejében született meg, hogy építsenek a Delta HF Integrale alapjaira egy merész kupét. Eredetileg ötszáz darab legyártását tervezték, végül csak huszonnégy készült el.
Műszerfala végtelenül egyszerű és funkcionális. Ahová szükséges volt, oda légbeömlőket és kapcsolókat tettek, minden más helyet meghagytak a gazdag műszerezettségnek. Ahogyan egy igazi olasz autóban, úgy itt is kicsit furcsa szögben áll a kormány, és döntött a váltókonzol is, így egészen más a vezetői pozíció.
Turbónyomás, üzemanyagszint, vízhőfok, olajnyomás, feszültségmérő, olajhőmérséklet és végül az idő. Ezt mind meg lehet tudni a műszerfali órácskákról a sebesség és a fordulatszám mellett. Ezekre van igazán szükség egy sportautóban, nem a kijelzőkre és a piros világításra.
Egyetlen ismerős elem a Deltából a két fantasztikus, alcantarába csomagolt sportülés a beltérben. Az autót egyébként tizenkilenc év után adta el első tulajdonosa, aztán egy felújítást követően az eredeti piros színe helyett halványkék metálra fényezték.
Tizenöt százalékkal könnyebb az alumínium karosszériás Hyena az alapját adó Delta HF Integralénél. Az 1150 kilogrammos kupét vígan viszi a 250 lóerős, 2,0 literes, négyhengeres turbómotor. Az ötfokozatú kézi váltóval és összkerékhajtással szerelt Zagato Hyena 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes álomautó ez a Lancia Delta HF Integrale Evoluzione

Ez egy legenda, méghozzá a legjobb formában!

Nem a forma rántotta mélybe az Autech Zagato Stelviót

Meghökkentő formája inkább volt a gond, hanem inkább a megdöbbentő ára. Az Autech Zagato Stelvio a Nissan Leopard olasz ruhája, amit ritkán hordott.

Stratost idéző koncepcióval mutatja meg a jövőjét a Lancia

A feltámadó Lancia első tanulmányautója elég látványosra sikerült.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában