Tömény elegancia és szépség az Alfa Romeo 2600 Sprint, mely a hatvanas évek egyik legszebb olasz kupéja. Ennek az autónak a kormánya mögül felfedezni a vidéki utakat, a legjobb ristorantékat és megnézni Materában a naplementét egész biztosan örök élmény.

Minden áldott vonala pontosan olyan, amilyen egy úriemberhez illik, mert az Alfa Romeo 2600 Sprint nem egy sportautó, hanem egy élvezetesen vezethető kétajtós kupé, amit magabiztosan és méltósággal repít a sorhatos motor. A 2600 Sprint azoknak az autója, akik pontosan tudták, hogy ezeket az örömöket nem csak egy V12-es Ferrari tudja megadni.

Dupla kerek fényszórók, büszke króm maszk és az ablakokon túl ott van a hívogatóan világos bőrbelső.

1962-ben mutatták be az Alfa Romeo utolsó sorhatos motorral szerelt autóit Genfben, ahol a házon belül tervezett négyajtós Berlina, a Touringnál készülő kabrió és a Bertone rajzolta 2600 Sprint kupé szépsége hódított. Elég megnézni azt az apró részletet, ahogyan a hűtőmaszk csillogó krómja befut a gépháztető légbeömlőjébe. Az egész karosszérián egyetlen lágy ív fut végig, a végén összeszűkülő farral, hogy legyen benne éppen annyi dinamizmus, amennyi kell.

Hagyományok kötötték az Alfa Romeót a sorhatos motorhoz, mely a 2600 Sprintben 2,6 literes, vas blokkos, de dupla vezérműtengelyes. A szerényebb változatok 132 lóerősek, de ebben az autóban három duplatorkú karburátorral 147 lovas, hozzá ötfokozatú kézi váltó csatlakozik. Ezzel a szédítő szépségű kupé akár 200 km/órás sebességgel is száguldhat.

Borvörös fényezéséhez kontrasztos, ragyogóan fehér bőrkárpitos utastere van. A vékonyka karimájú, háromküllős kormány mögött háromórás műszeregység van, a váltókar pedig a padlóból áll ki, mert az Alfa Romeo egy sportos autó. Minden kis kapcsoló a vezetőhöz közel van, a műszerfal középen pedig egy büszke 2600 Sprint logó díszeleg, ezért az Autovox rádió az utas előtt van.

Ezt az autót elsőként 1963 júniusában regisztrálták Olaszországban, elöl szinte eltűnik a lökhárító alatt az apró rendszám. Nem egy megőrzött példány ez az Alfa Romeo, a 2600 Sprint átesett már egy alapos esztétikai és mechanikai restauráláson is. Az órája ugyan csak 8924 kilométert mutat, de ennél jóval több örömöt gyűjtöttek már ezzel az autóval az elmúlt bő hat évtized alatt.

Elterül Basilicata dombjain a festményszerű városképéről híres Matera, ahol az Alfa Romeo 2600 Sprint pózol.

Egészen az őskorik nyúlik vissza a Gravina folyó jobb partján fekvő Materának, mely sokáig a sziklába vájt lakásairól és a szűretlen mediterrán hangulatáról volt ismert. Számtalan alkotásban jelenik meg a város, de a huszonötödik James Bond-film, a No Time to Die üldözős jelenete után kezdtek el igazán özönleni a turisták a dél-olaszországi Materába. Ez az a hely, ahol James Bond és Madeleine Swann az ezüst Aston Martin DB5-ösben menekülnek a Jaguar XF-ek, a Maserati Quattroporte és a Lancia Thema elől.

Még a nyolcvanas végén a szegénység térségének számított Matera, hiszen a legtöbb ingatlan ma is lakhatatlan és veszélyes, viszont ahogyan Hollywood és a képernyőn keresztül a turizmus felfedezte magának, új vendéglátóhelyek és szállodák nyíltak a városban, elkezdett visszatérni az élet.

Ez is érdekelhet:

Szédítően gyönyörű limuzin ez a V6-os Alfa Romeo 164

Szép autóban csodás belső és fantasztikus motor.

Igazi olasz szépség ez a kupé Lancia Fulvia

Szívdöglesztő forma, különleges technika, tömény elegancia az öreg Fulvia.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés