Bemutatta a következő olyan modelljét a Toyota, amit az alapoktól elektromos autónak terveztek, és bár a C-HR+ neve ismerős, nem a népszerű hibrid crossoverhez van köze, sokkal inkább a bZ4X-hez, csak éppen annál egyszerűbb lett a neve. Egy kicsivel.

Régóta uralja a hibridek piacát a Toyota, de az elektromos autók közé későn léptek be, csak 2022-ben mutatkozott be az eleve elektromosnak tervezett bZ4X, ami nem rengette meg a piacot. Nem a neve volt az oka, de a Toyota nemrég belátta, hogy túl bonyolult lett, ezért elhatározták, hogy a jövőben ennél egyszerűbb, jobban megjegyezhető neveket adnak az új modelljeiknek. Az egyik ilyen az Urban Cruiser, most pedig itt a C-HR+.

A neve ismerős lehet a második generációjánál tartó kompakt crossoverről, pedig az újdonságnak ezen kívül nem sok köze van a C-HR-hez. Az alapokat bZ4X adja, a műszaki tartalom is abból lehet ismeőrs, 4,52 méteres hosszával és 2,75 méteres tengelytávjával az Urban Cruiser és a bZ4X között helyezkedik el a Toyota elektromos autóinak kínálatában.

A lendületes dizájn a C-HR-t idézi, de nem ugyanaz, a C-HR+ annál 16 centivel hosszabb lett.
Belső tere sem a C-HR-ből lehet ismerős, hanem az idénre szintén megújult bZ4X-ből,

a kormány mögé magasra tett műszeregységgel és a középen lévő 14 colos érintőképernyővel. Praktikus részlet a középkonzol dupla telefontartója és töltője, nem maradhat el a panorámatető, és a 416 literes csomagtartó is használható méretűnek tűnik. A C-HR ajtóba simuló kilincseihez képest a C-HR+ hagyományos első, és ablakkeretbe rejtett hátsó kilincseket kapott.

Háromféle teljesítménnyel és kétféle akkumulátorral lesz kapható a C-HR+.

Az akkumulátor bruttó 57,7 és 77 kilowattórás lehet, az utóbbinál akár 600 kilométeres hatótávval, és a Toyota tíz év vagy egymillió kilométer garanciát vállal rá. A töltése 11 vagy akár 22 kilowattal is mehet, a villámtöltőnél 150 kilowattal tölthető, ennek elősegítésére a menüből indítható az akkumulátor temperálása, de töltőhöz navigálva automatikusan is felkészíti az akkut az autó.

Alapmodelljében 167 lóerős motor hajtja az első kerekeket, a nagyobb akkuval már 224 lóerőre nő a teljesítmény, és elérhető a 343 lóerős összkerék-meghajtású változat is, az utóbbi a Toyota európai kínálatának egyik legizmosabb modellje, és akár 5,2 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsítani. A megújult bZ4X-szel együtt 2025 végén érkezik az európai kereskedésekbe a Toyota új kompakt elektromos szabadidő-autója.

Ez is érdekelhet:

Az Urban Cruiser lesz a Toyota megfizethető elektromos autója

Nem véletlenül hasonlít a Suzuki e-Vitarára.

Ettől sem kell félnie a Teslának – kipróbáltuk a Toyota bZ4X-et

Ez az autó olyan, mint amikor nem volt kedved megcsinálni a házidat, de muszáj volt.

Megbízható formabontó – Toyota C-HR-teszt

Az új C-HR-nél tudtuk, mire számítsunk, de annál is többet kaptunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Elképesztően menő az 540 lóerős Renault 5 Turbo 3E

A Red Bull elmondta, miben sokkal jobb a McLaren a Red Bullnál

További cikkeink a témában