Bemutatta a következő olyan modelljét a Toyota, amit az alapoktól elektromos autónak terveztek, és bár a C-HR+ neve ismerős, nem a népszerű hibrid crossoverhez van köze, sokkal inkább a bZ4X-hez, csak éppen annál egyszerűbb lett a neve. Egy kicsivel.

Régóta uralja a hibridek piacát a Toyota, de az elektromos autók közé későn léptek be, csak 2022-ben mutatkozott be az eleve elektromosnak tervezett bZ4X, ami nem rengette meg a piacot. Nem a neve volt az oka, de a Toyota nemrég belátta, hogy túl bonyolult lett, ezért elhatározták, hogy a jövőben ennél egyszerűbb, jobban megjegyezhető neveket adnak az új modelljeiknek. Az egyik ilyen az Urban Cruiser, most pedig itt a C-HR+.

A neve ismerős lehet a második generációjánál tartó kompakt crossoverről, pedig az újdonságnak ezen kívül nem sok köze van a C-HR-hez. Az alapokat bZ4X adja, a műszaki tartalom is abból lehet ismeőrs, 4,52 méteres hosszával és 2,75 méteres tengelytávjával az Urban Cruiser és a bZ4X között helyezkedik el a Toyota elektromos autóinak kínálatában.

A lendületes dizájn a C-HR-t idézi, de nem ugyanaz, a C-HR+ annál 16 centivel hosszabb lett.
Belső tere sem a C-HR-ből lehet ismerős, hanem az idénre szintén megújult bZ4X-ből,

a kormány mögé magasra tett műszeregységgel és a középen lévő 14 colos érintőképernyővel. Praktikus részlet a középkonzol dupla telefontartója és töltője, nem maradhat el a panorámatető, és a 416 literes csomagtartó is használható méretűnek tűnik. A C-HR ajtóba simuló kilincseihez képest a C-HR+ hagyományos első, és ablakkeretbe rejtett hátsó kilincseket kapott.

Háromféle teljesítménnyel és kétféle akkumulátorral lesz kapható a C-HR+.

Az akkumulátor bruttó 57,7 és 77 kilowattórás lehet, az utóbbinál akár 600 kilométeres hatótávval, és a Toyota tíz év vagy egymillió kilométer garanciát vállal rá. A töltése 11 vagy akár 22 kilowattal is mehet, a villámtöltőnél 150 kilowattal tölthető, ennek elősegítésére a menüből indítható az akkumulátor temperálása, de töltőhöz navigálva automatikusan is felkészíti az akkut az autó.

Alapmodelljében 167 lóerős motor hajtja az első kerekeket, a nagyobb akkuval már 224 lóerőre nő a teljesítmény, és elérhető a 343 lóerős összkerék-meghajtású változat is, az utóbbi a Toyota európai kínálatának egyik legizmosabb modellje, és akár 5,2 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsítani. A megújult bZ4X-szel együtt 2025 végén érkezik az európai kereskedésekbe a Toyota új kompakt elektromos szabadidő-autója.

Ez is érdekelhet:

Az Urban Cruiser lesz a Toyota megfizethető elektromos autója

Nem véletlenül hasonlít a Suzuki e-Vitarára.

Ettől sem kell félnie a Teslának – kipróbáltuk a Toyota bZ4X-et

Ez az autó olyan, mint amikor nem volt kedved megcsinálni a házidat, de muszáj volt.

Megbízható formabontó – Toyota C-HR-teszt

Az új C-HR-nél tudtuk, mire számítsunk, de annál is többet kaptunk.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés