
Őrületesen menő elektromos sportautó lett a limitált szériás Renault 5 Turbo 3E, mely közúton is használható, de valójában ralizásra, driftre és versenypályára hegyezték ki.
Nagyot villantott a modern kor 5-ösével a Renault, mely retró stílusával, nagyszerű vezethetőségével és remek elektromos hajtásával kívánatossá teszi a villanyautózást. Egyértelműen öröm ránézni és menni az új Renault 5-össel, amin még tudott tekerni az Alpine A290-es, mely életben tartja a francia hot hatch-ek lángját. Mind közül azonban a legvadabb gép az 5 Turbo 3E, mely minden idők legerősebb és leggyorsabb Renault-ja.
Tömény múltidézés, kiszélesített karosszéria, egyedi platform, hátsó kerekekbe épített villanymotorok.
Lökhárítójában világító kerek menetfények azt az R5 Maxi Turbo versenyautót idézi, melynek a kormánya mögött Jean Ragnotti képes csodákat tenni. A Le Mans-ban is versenyző francia pilóta még a nyolcvanhoz közeledve is képes megcsinálni a tökéletesen kontrollált 360 fokos piruettet a középmotoros és hátsókerék-hajtású autóval. Éppen az ilyen manőverek miatt van a kézifék karja közvetlenül a kormány közelében a Renault 5 Turbo 3E-ben is.
Masszívan kiszélesített sárvédői vannak, az első fényszórók formája pedig még a sima változatnál is sokkal jobban idézik az eredeti R5-öst. A Turbo 3E aerodinamikájánál nem a hatótáv volt az elsődleges szempont, hanem a hajtás megfelelő temperálása, a fékek hűtése és a leszorítóerő, mert ezt az autót nem a hétköznapokra szánják, hanem egy olyan gyűjtői darab, amit néha illik megkergetni egy versenypályán.
Minden apró részlete egyedi a Renault 5 Turbo 3E-nek, ezért aztán ez tényleg egy szupersportautókhoz mérhető ritkaság.
Abban az értelemben is nagyon hasonlít az eredeti R5 Turbo modellekre, hogy ennek is teljesen önálló alapokat fejlesztettek, hiszen az elsőkerék-hajtás helyett ez minden irányban nagyobb és a hátsó kerekei hajtottak, a rendszer pedig 800 voltos. Nincs 1,5 literes turbómotor a hátsó ülések helyén, viszont a 70 kWh kapacitású akkumulátor a padló alatt garantálja az alacsony tömegközéppontot. Váltóáramról 11 kW-tal, egyenáramról pedig akár 350 kW-tal is lehet tölteni az autót.
Két kagylóülés van az utastérben, hatpontos biztonsági övekkel, mögöttük pedig bukócső magasodik. A versenyautós elemekhez illően az R5 Turbo 3E baromi erős: a hátsó kerekekbe épített agymotorok 540 lóerős rendszerteljesítményt és 4800 newtonméter nyomatékot raknak össze. Ezzel az 1450 kilogrammos R5 Turbo 3E 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 270 km/óra.
Ez is érdekelhet: