Őrületesen menő elektromos sportautó lett a limitált szériás Renault 5 Turbo 3E, mely közúton is használható, de valójában ralizásra, driftre és versenypályára hegyezték ki.

Nagyot villantott a modern kor 5-ösével a Renault, mely retró stílusával, nagyszerű vezethetőségével és remek elektromos hajtásával kívánatossá teszi a villanyautózást. Egyértelműen öröm ránézni és menni az új Renault 5-össel, amin még tudott tekerni az Alpine A290-es, mely életben tartja a francia hot hatch-ek lángját. Mind közül azonban a legvadabb gép az 5 Turbo 3E, mely minden idők legerősebb és leggyorsabb Renault-ja.

Tömény múltidézés, kiszélesített karosszéria, egyedi platform, hátsó kerekekbe épített villanymotorok.

Lökhárítójában világító kerek menetfények azt az R5 Maxi Turbo versenyautót idézi, melynek a kormánya mögött Jean Ragnotti képes csodákat tenni. A Le Mans-ban is versenyző francia pilóta még a nyolcvanhoz közeledve is képes megcsinálni a tökéletesen kontrollált 360 fokos piruettet a középmotoros és hátsókerék-hajtású autóval. Éppen az ilyen manőverek miatt van a kézifék karja közvetlenül a kormány közelében a Renault 5 Turbo 3E-ben is.

Masszívan kiszélesített sárvédői vannak, az első fényszórók formája pedig még a sima változatnál is sokkal jobban idézik az eredeti R5-öst. A Turbo 3E aerodinamikájánál nem a hatótáv volt az elsődleges szempont, hanem a hajtás megfelelő temperálása, a fékek hűtése és a leszorítóerő, mert ezt az autót nem a hétköznapokra szánják, hanem egy olyan gyűjtői darab, amit néha illik megkergetni egy versenypályán.

Minden apró részlete egyedi a Renault 5 Turbo 3E-nek, ezért aztán ez tényleg egy szupersportautókhoz mérhető ritkaság.

Abban az értelemben is nagyon hasonlít az eredeti R5 Turbo modellekre, hogy ennek is teljesen önálló alapokat fejlesztettek, hiszen az elsőkerék-hajtás helyett ez minden irányban nagyobb és a hátsó kerekei hajtottak, a rendszer pedig 800 voltos. Nincs 1,5 literes turbómotor a hátsó ülések helyén, viszont a 70 kWh kapacitású akkumulátor a padló alatt garantálja az alacsony tömegközéppontot. Váltóáramról 11 kW-tal, egyenáramról pedig akár 350 kW-tal is lehet tölteni az autót.

Két kagylóülés van az utastérben, hatpontos biztonsági övekkel, mögöttük pedig bukócső magasodik. A versenyautós elemekhez illően az R5 Turbo 3E baromi erős: a hátsó kerekekbe épített agymotorok 540 lóerős rendszerteljesítményt és 4800 newtonméter nyomatékot raknak össze. Ezzel az 1450 kilogrammos R5 Turbo 3E 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 270 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Stílusos és megfizethető elektromos autó lesz a Renault Twingo

Vidám, olcsó és retró a Renault Twingo E-Tech.

Megszeretteti veled az elektromos autózást az új Renault 4

Stílusosan retró és kényelmesen használható a jövő Renault 4-ese.

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Aligha van tisztább autó a Renault Emblème-nél.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Csak a neve C-HR, de attól még ígéretes a Toyota elektromos autója

A Red Bull elmondta, miben sokkal jobb a McLaren a Red Bullnál

További cikkeink a témában