Dicső múltat idéző formai elemekkel, szögletes kerékívekkel és bordázott lemezekkel az oldalán itt a teljesen elektromos Renault 4 E-Tech Electric, melyhez egy újabb zseniális húzás a franciáktól.

Nagyon könnyű elhinni, hogy a Renault egy újabb fénykorát éli meg az elektromos autózás világában, hiszen olyan retró modellekkel teszik szerethetővé és elérhetőbbé a villanyautót, mint a Renault 4 E-Tech Electric, mely sokkal távolabb került attól a világtól, amit a hatvanas években jelentett, de csinos crossoverként is remek karakter.

Több mint három évtized alatt 8,1 millió Renault 4-es készült, ebből a sikerből merít az elektromos R4.

Tagadhatatlanul a Citroën 2CV érdeme, hogy négy kerékre állította a háború utáni Franciaországot, de a hatvanas évek elejére már egészen más világ volt, erre pedig a Renault 4-es adott jobb választ, hiszen ekkoriban már igény támadt az erősebb motorra és a kényelmesebb utastérre. Pierre Dreyfus, a Renault akkori vezérigazgatója a farmernadrágjához hasonlóan robusztusnak, hasznosnak és stílusosnak írta le az R4-est. Harminc éven át tartó gyártás alatt 8 135 424 példány készült az eredeti Renault 4-esből, erre szinte esélye sincs az újkori elektromos változatnak.

Kerek fényszórókat idéző menetfénye van, a maszkja pedig akár az eredetin, úgy keretezi a lámpákat és a világító emblémát. Az elektromos Renault 4-es egyszerre szögletes és gömbölyded, az alján fekete sáv fut körbe, az ajtók alján a bordák, a felső részükön pedig az ablakok sziluettje idézi meg a régi 4-est. Hátul kapszula alakú lámpák világítanak és széles a 420 literes csomagtér nyílása.

Kellemes kárpitok, elhúzható vászontető és visszaköszönő 4-es motívumok az utastérben.

4,14 méteres hosszával, 1,8 méteres szélességével és 1,57 méteres magasságával ideális kompakt crossover a Renault 4 E-Tech Electric, mely az 5-öshöz hasonlóan az AmpR Small platformra épül. A 2,62 méteres tengelytáv miatt viszont több hely van a hátsó utasoknak, mint az R5-ben, ledöntött ülésekkel akár 2,2 méteres tárgyak is beférnek az autóba. Műszerfala messze nem puritán, hiszen két kijelző néz szembe az utasokkal. A kormány mögötti óracsoport 10,1 colos, a központi érintőképernyő pedig 10 colos.

Töltés ide, töltés oda

Nikkel-mangán-kobalt akkumulátora az izmosabb változatban 100 kW-os töltőről 30 perc alatt szívja magát 15-ről 80 százalékra. Ezzel a Renault 4 E-Tech Electric akár 400 kilométert is képes megtenni két töltés között. Csatlakozóján keresztül nemcsak felvenni, de 11 kW-os teljesítménnyel képes töltést leadni is.

Kétféle akkumulátorral készül az R4-es, a kisebbik 40 kWh-s, a nagyobb 52 kWh kapacitású lítiumion. A gyengébbik Renault 4-esben az első kerekeket hajtó villanymotor 121 lóerős és 225 Nm nyomatéka van. Az erősebbik változat már 148 lovas és 245 Nm a csúcsnyomatéka, ezzel 8,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 150 km/óra. Ezekből látszik igazán, hogy a Renault 4-es egy cseppet sem túlzó, hanem egy használható villanyautó.

Ez is érdekelhet:

Még annál is sokkal jobb az új Renault 5, mint amilyennek látszik

Az elsők közt próbáltuk ki a Renault imádnivaló kisautóját, és az új R5 abban is remekelt, amire nem számítottunk volna tőle.

Szinte alig látszik, olyan apró a Renault Emblème ökológiai lábnyoma

Aligha van tisztább autó a Renault Emblème-nél.

Kicsi, olcsó és végtelenül aranyos lesz az elektromos Renault Twingo

Megfizethető és valóban környezetbarát elektromos kisautó lesz a Renault Twingo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Aranyos és szeles a megújult MINI Cooper Cabrio

További cikkeink a témában