A törésteszt körülményei távolról sem voltak ideálisak, mégis érdekes látni, mi lesz egy első generációs Porsche Cayenne-nel, ha nagy erővel egy oszlopnak csapják.

A frontális ütközésnél is rosszabb, amikor oldalról csapódik oszlopnak az autó, ezt jól mutatta a német Dekra töréstesztje, ahol egy Nissan Leaf szinte megsemmisült a becsapódástól.

Az alábbi tesztet nem profi szervezet, hanem az orosz AcademeG csapata készítette, de mindent megtettek, hogy minél tökéletesebben modellezzenek egy ütközést. A tesztelt Cayenne legalább 2,3 tonnát nyom, ezért gyorsításhoz használt síneket meghosszabbították, de a jeges talajon nem volt tökéletes a vonóautó tapadása.

A 60 km/órás célnál ezért kisebb sebességgel csapódott be a Porsche, ami így is derékba törte az oszlopot, és valószínűleg megvédte volna az utasait. Sőt, egy kis javítás után saját erőből távozott a törésteszt helyszínéről – bár a műszakit azért már nem adnánk meg rá.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés