A legdrágább luxusautókból rendszerint készítenek páncélozott változatot, és ez alól nem jelent kivételt az új X5 sem. A BMW szabadidő-terepjárója a gépfegyveres és kézigránátos támadásnak is ellenáll.

1978-ban készítettek a BMW-nél először gyárilag páncélozott változatot a 7-es sorozatból, és azóta minden újabb generációból kijön a golyóálló kivitel. A szabadidő-terepjárók erre a piacra is betették a lábukat, 2004-től az X5-ből is lehet rendelni Security kivitelt, amit most a típus legújabb generációjából is bemutattak.

A kék villogókat és a zászlótartókat leszámítva az X5 első ránézésre aligha különbözik a szériamodelltől,

pedig teljesen átalakították, hogy minél inkább védje a benne ülőket. Az ablakokat három centiméter vastag üvegekre cserélték, acél és kompozit anyagokkal erősítették meg az ajtókat, a tetőt és a padlólemezt.

A gyáriak szerint az X5 ezzel a világ leggyakoribb fegyverének számító AK-47-nek is ellenáll,

az utastér kibírja a négy méter távolságban felrobbantott 15 kilogramm TNT-t, az autó alá dobott kézigránátot, vagy a legújabb támadási formaként a drónnal rádobott 200 gramm C4-et. Az abroncsok természetesen defekttűrők, és a benzintankot is ellátták extra védelemmel.

A páncélozott X5 pedig éppen olyan luxusautó, mint a szériakivitel,

négyzónás klímával, prémium hifivel, 500 méterre világító lézeres fényszóróval és 12,3 colos színes képernyőkkel. A nehéz ajtókat motorosan húzza be a becsukáskor, és a beépített kihangosító rendszerrel is lehet kommunikálni a külvilággal.

Az X5-tel közben elég gyorsan el is lehet hagyni a helyszínt, amiről a 4,4 literes biturbó V8-as motor 530 lóerős teljesítménye és 750 Nm nyomatéka gondoskodik.

Az M50i-ből ismert erőforrással a gyári 4,3-mal szemben az extra tömeg miatt 5,9 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 210 km/óra a végsebessége, de erre aligha panaszkodnál ilyen védelem mellett.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Klasszikus brit roadster modern Honda-motorral