Mostanra hagyománnyá vált, hogy május első hétvégéjére Balatonfüreden sorakoznak fel a legszebb veterán autók. Az időjárás idén nem mondható kegyesnek, de a Concours d’Elegance mezőnye ezen a hétvégén is kivonult a Tagore sétányra. Mutatunk néhány példányt, ami még esőben is gyönyörű.

Az idei már a hatodik alkalom, hogy Balatonfüredet beveszik a veterán autók, a Concours d`Elegance autós szépségversenyre hazai és külföldi gyűjtők hoztak el mintegy ötven különlegességet. A szervezők több kategóriába sorolták a mezőnyt, a szocialista autóipar remekei mellett amerikai gengszterautókat, art deco csodákat, a nyolcvanas és kilencvenes évek sportautóit, illetve több mint százéves járműveket is csodálhatsz.

A balatonfüredi Concours d`Elegance, szépségverseny, autókiállítás és társasági esemény egyben.

De ne gondold, hogy egy szűk elit rendezvénye lenne, a barátságos tulajdonosok bárkivel szívesen váltanak szót, és megmutatják féltett kincsüket, amire szavazni is lehet a Tagore sétányon. A kiállított autók a fődíjért és 14 kategóriában a különdíjakért versenyeznek, a díjkiosztó vasárnap délután lesz, amire téged is várnak.

Nem hagytuk, hogy a kedvünket szegje a borús idő, és már meg is jártuk Balatonfüredet, hogy mutassunk neked néhány szépséget.

A veterán autók tulajdonosait sem kell félteni, az autók ott feszítenek a Balaton-parti sétányon, és a részleteiket csodálva egészen belefeledkezel. Az esemény főtámogatója idén is a BMW, ami az újdonságait is elhozta: a megújult 7-est, a vadonatúj Z4-et és 8-as kabriót is itt láthatod először.

Ezt az 1990-ben gyártott, 170 lóerős hathengeres BMW Z1-et ki is próbáltuk a Balaton-felvidéken, és hamarosan elmeséljük, hogy milyen volt

BMW-ből régi modelleket is láthatsz, ott pompázik a sétányon a Barokk Angyal néven ismert 502-es,

amivel a második világháború után újraindult a márka termelése. Nem gondolnád róla, de ugyanaz a 3,2 literes, könnyűfémből készült V8-as került bele, mint az 507-es roadsterbe, 120 lóerős teljesítményével akár 170 km/órával is száguldhatott.

A sétányon több tucat veterán és youngtimer mellett lehet időzni, egészen bele lehet veszni a részletekbe.

A Lamborghini Espadától az igazából nem is veterán, de klasszikus stílusú Toyota Century-ig több tucat érdekességet láttunk, ezek közül mutatunk néhányat.

1966-ban készült ez a Jaguar E-Type, ami már 4,2 literes, 300 lóerős soros hathengerest kapott, és 241 km/órás sebességgel száguldhatott
Az ötvenes években előszeretettel választottak ilyen kétszínű fényezést a fekete autókba belefáradt vevők, és ez a Citroën Traction Avant már 1952-es, a motorja 52 lóerős 1,9-es
A Mustang sikere inspirálta a Ford európai sportautóját, amit 1969-ben, éppen 50 éve mutattak be. Itt egy korai, ’70-es Capri, 1,6 literes, 86 lóerős motorral és GT felszereltséggel
1987-ben a frankfurti szalonon jelent meg a BMW Z1, amiben a Z betű a Zukunft (jövő) szóra utalt, a lenyitható oldalajtaja valóban futurisztikus volt. 2,5 literes hathengerese 170 lóerős
A háború előtti francia luxusautók felélesztésére született 1970-ben a fenséges Citroën SM, aminek 2,7 literes, 170 lóerős V6-os motorját a Maserati mérnökei tervezték
Az első önhordó karosszériás Alfa Romeo volt az 1950-ben megjelent, Sprint kivitelben 100 lóerős 1900, amihez a Pinin Farina készítette ezt a csodás kupékarosszériát
Az amerikai piac meghódítására született 1961-ben a Volvo P1800, aminek formáját a Ghia stúdióhoz tartozó Frua műhelyben álmodták, a típust Roger Moore tette híressé
Az 5,6 méter hosszú 245 Transfer 73 centivel hosszabb az alapmodellnél, és ez egy replikája annak a kilencszemélyes Volvónak, amit a '80-as években a Malév Air Tours használt
A Dixi a brit Austin licence alapján gyártotta kisautóját, majd a márkát felvásárolta az autógyártást fontolgató BMW, ez egy 1931-es példány, 15 lóerős, 750 köbcentis négyhengeressel
1964-ben jelent meg a Škoda farmotoros családi autója, az 1000 MB, amihez egyliteres, négyhengeres, 45 lóerős motort terveztek. Ez egy jobban felszerelt De Luxe kivitel
Ami nekünk a Trabant, az a lengyeleknek a Syrena, a favázra épülő kisautót 1957-től 1983-ig gyártották, ez egy ’63-as példány 750 köbcentis, 27 lóerős kétüteművel
Az autózás hajnalán készült ez az Astor, amelynek alvázát 1904-ben gyártották, a motorja 2,7 literes, 20 lóerős négyhengeres, a felépítményét harminc éve kapta egy restauráláskor

Ez is érdekelhet:

Bemutatjuk a típust, ami meghonosította a BMW-nél a dupla kereklámpákat

A 7-es sorozat elődje volt a Balaton-parton kiállított E3.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés