Walter Owen Bentley és testvére, Horace Millner Bentley még az első világháború előtt francia DFP autókat adtak el Cricklewoodban. Walter azonban mindig saját autóról álmodozott, melynek ideje a békével együtt jött el.
1919. január 18-án jegyezték be a Bentley Motors Limited-et, éppen abban az időben, amikor a világháborút lezáró párizsi békekonferencia is zajlott. A következő évben már egy alvázzal jelent meg a Bentley a London Motor Show-n, melybe aztán Clive Gallop tervezett hengerenként négyszelepes motort.
Brooklands-ben és hegyi felfutókon versenyeztek Bentley-kkel a '20-as évekre, a tartósságuknak pedig hamar híre ment.
1931-ben azonban a Rolls-Royce megvásárolta a felszámolás alatt álló Bentley-t, majd a '70-es években a másik angol luxusmárka is megfeneklett. Jelenleg a Rolls-Royce a BMW-hez tartozik, a Bentley-k pedig ugyan régóta az angliai Crewe-ban készülnek, de a Volkswagen Csoport tulajdona.
Több mint 100 éves múltjával így is az egyik legrégebb óta létező autógyártó, ami a mai napig nagyteljesítményű luxusautókkal foglalkozik, épp úgy, mint a kezdetekkor.
Ezt nagyon kevés márka mondhatja el magáról, ezért nem csoda, hogy olyan büszkék erre a Bentley-nél, hogy közvetlenül a gyár mellett szorítottak helyet egy nagy átfogású kiállításnak.
Különösen nagyszerű, hogy a Heritage Garage-nek keresztelt hely a '30-as években épült téglaépületben, az egykori gyárban található. Az autók pedig olyanok, amilyeneket csak a Pebble Beach Concours d'Elegance vagy Mille Miglia rendezvényeken lehet látni.
Véletlenül sem a 2019-es Bentayga Hybrid-re gondolok, ami ugyan az első plug-in hibrid volt a márka történetében, de sokkal kevésbé elegáns jelenség, mint az EXP2, tehát a valaha készült második Bentley és a legrégebbi fennmaradt autójuk.
Nagy siker lett a Bentley Mark VI, az első autó, ami a Crewe-i gyárban készült, de gyönyörű a mai Continental ősének tekinthető 1952-es Type R Continental túrakupé is.
Áll még itt egy 1963-as S3 Bentley Standard Saloon és egy '84-es Bentley Continental kabrió is, mely a vállalat elnökének saját autója volt. Mindkettőben a Jack Phillips által tervezett alumínium ötvözet V8-as dolgozik.
Értékesítési számai és hírneve is sokat javult a Bentley-nek, amikor a 6,75 literes V8-ra akasztottak turbófeltöltőt, amire remek példa a Turbo R és az Arnage Red Label.
Ez a motor végső formájában, a Mulsanne limuzinban már 512 lóerős teljesítményt és 1020 Nm nyomatékot tud, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és közel 300 km/óra a végsebessége.
Elmaradhatatlanok az aktuális W12-es és 4,0 literes V8-assal szerelt autók, melyek közül a Continental hozza leginkább a sportos eleganciát. Én viszont egész biztosan a Bentley Brooklands kupét kérném el egy körre.
Ez is érdekelhet: