Walter Owen Bentley és testvére, Horace Millner Bentley még az első világháború előtt francia DFP autókat adtak el Cricklewoodban. Walter azonban mindig saját autóról álmodozott, melynek ideje a békével együtt jött el.

1919. január 18-án jegyezték be a Bentley Motors Limited-et, éppen abban az időben, amikor a világháborút lezáró párizsi békekonferencia is zajlott. A következő évben már egy alvázzal jelent meg a Bentley a London Motor Show-n, melybe aztán Clive Gallop tervezett hengerenként négyszelepes motort.

Brooklands-ben és hegyi felfutókon versenyeztek Bentley-kkel a '20-as évekre, a tartósságuknak pedig hamar híre ment.

1931-ben azonban a Rolls-Royce megvásárolta a felszámolás alatt álló Bentley-t, majd a '70-es években a másik angol luxusmárka is megfeneklett. Jelenleg a Rolls-Royce a BMW-hez tartozik, a Bentley-k pedig ugyan régóta az angliai Crewe-ban készülnek, de a Volkswagen Csoport tulajdona.

Több mint 100 éves múltjával így is az egyik legrégebb óta létező autógyártó, ami a mai napig nagyteljesítményű luxusautókkal foglalkozik, épp úgy, mint a kezdetekkor.

Ezt nagyon kevés márka mondhatja el magáról, ezért nem csoda, hogy olyan büszkék erre a Bentley-nél, hogy közvetlenül a gyár mellett szorítottak helyet egy nagy átfogású kiállításnak.

Különösen nagyszerű, hogy a Heritage Garage-nek keresztelt hely a '30-as években épült téglaépületben, az egykori gyárban található. Az autók pedig olyanok, amilyeneket csak a Pebble Beach Concours d'Elegance vagy Mille Miglia rendezvényeken lehet látni.

Véletlenül sem a 2019-es Bentayga Hybrid-re gondolok, ami ugyan az első plug-in hibrid volt a márka történetében, de sokkal kevésbé elegáns jelenség, mint az EXP2, tehát a valaha készült második Bentley és a legrégebbi fennmaradt autójuk.

Nagy siker lett a Bentley Mark VI, az első autó, ami a Crewe-i gyárban készült, de gyönyörű a mai Continental ősének tekinthető 1952-es Type R Continental túrakupé is.

Áll még itt egy 1963-as S3 Bentley Standard Saloon és egy '84-es Bentley Continental kabrió is, mely a vállalat elnökének saját autója volt. Mindkettőben a Jack Phillips által tervezett alumínium ötvözet V8-as dolgozik.

Értékesítési számai és hírneve is sokat javult a Bentley-nek, amikor a 6,75 literes V8-ra akasztottak turbófeltöltőt, amire remek példa a Turbo R és az Arnage Red Label.

Ez a motor végső formájában, a Mulsanne limuzinban már 512 lóerős teljesítményt és 1020 Nm nyomatékot tud, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és közel 300 km/óra a végsebessége.

Elmaradhatatlanok az aktuális W12-es és 4,0 literes V8-assal szerelt autók, melyek közül a Continental hozza leginkább a sportos eleganciát. Én viszont egész biztosan a Bentley Brooklands kupét kérném el egy körre.

Ez is érdekelhet:

A Bentley újjáépíti ezt az 1965-ös gyönyörűséget

Az 57 éves autót a gyár saját maga hozza ismét újszerű állapotba. A Bentley T-modell első példánya ismét olyan lesz, mint amikor először kigurult az üzemből.

A Porsche kiállításánál kevés jobb látványosság van Stuttgartban

Biztos van más látványosság Stuttgartban is, de a Porsche Múzeum időszaki kiállításánál egyik sem érdekel jobban.

Elég vacak nyolc henger is a hatalmas Bentley Flying Spurba?

Hát persze, hogy elég. Ha lepadlózod, így is majdnem elájulsz, akkorát tol ez az óriási luxuslimuzin. Nem túlzok, tényleg!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés