Az elsőkerék-hajtású egyterű már annyira nem is szokatlan a BMW-től, most pedig itt a 2-es Active Tourer második generációja, nagy hűtőmaszkkal, modernebb műszerfallal és izmosabb plug-in hibriddel.

2014-ben még szokatlannak számított, hogy a BMW elsőkerék-hajtású egyterűt mutatott be, de a 2-es Active Tourer és a hétüléses Gran Tourer megtalálta a helyét a kínálatban. Miközben a legtöbb autógyártó a crossoverek javára elhagyja az egyterűk kategóriáját, a BMW bemutatta a 2-es Active Tourer második generációját.

Az új 2-es Active Tourer az elődje receptjét folytatja, még a méretei is hasonlóak, a 4,39 méteres hossza csak két centivel nőtt,

a 2,67 méteres tengelytávja nem változott. A külső megjelenése azonban magabiztosabb lett a szűkebbre szabott fényszórókkal és hátsó lámpákkal, a 2,5 centivel növelt szélességével, és még a nagyobb hűtőmaszk is jól áll neki.

Az alapmodellen felül Luxury Line és M Sport csomagban választható a 2-es Active Tourer, akár 19 colos kerekekkel és 15 milliméterrel ültetett futóművel. A 4-es Gran Coupé és az iX után

a BMW egyterűje is süllyesztett kilincseket kap, ez is hozzájárul ahhoz, hogy a karosszéria légellenállási együtthatója 0,26-ra csökkent.

A belső térhez a gyáriak szerint az elektromos iX jelentette az inspirációt,

és ahhoz hasonlóan egy ívelt panel került a kormánykerék mögé, ami egy 10,25 colos műszeregységből és egy 10,7 colos érintőképernyőből áll, rajta a BMW legújabb infotainment rendszerével. A kapcsolók számát csökkentették, és az ülések közt lévő konzol is az iX-ből lehet ismerős.

A csomagtér mérete érdemben nem nőtt, 470 literes, és a három részre osztott támlák előredöntésével 1455 literesre növelhető.

A praktikus részleteket azonban megtartotta az Active Tourer, például a hátsó üléseket 13 centiméteres sínen lehet tologatni,

a támlákat függőlegesre állítva 90 literrel növelhető a tér. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó széria.

A felszereltség már alapáron gazdagabb lett, például széria a kétzónás automata klíma, az esőérzékelős ablaktörlő, az automata fényszórókapcsoló és a tolatókamerás parkolóasszisztens is.

Az opciók között sportfutóművet, aktív tempomatot, head-up displayt, hangulatvilágítást, panorámatetőt és Harman Kardon hifit találunk.

A kínálat újdonsága a 48 voltos mild hibrid, aminek az akkumulátorát a csomagtér padlója alatt helyezték el, ezért a mérete 415 literre csökken, míg a plug-in hibrid modelleknél 406 literes teret lehet kihasználni.

A 2-es Active Tourer már nem kapható kézi váltóval, minden kivitelhez széria a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó.

Az alapmodellben, a 218i-ben az 1,5 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 136 lóerőre és 230 Nm-re képes,

ezzel 9 másodperc alatt gyorsul százra. A 220i-ben ugyanez a benzinmotor dolgozik, de 156 lóerővel, és a mild hibrid rendszer 19 lóerős, 55 Nm-es elektromotorja egészíti ki, amivel a kombinált teljesítménye 170 lóerő, a maximum nyomatéka 280 Nm.

A 223i-ben már nem háromhengeres a motor, a kétliteres, turbós négyhengeres benzines ebben 204 lóerőre és 320 Nm-re képes,

a mild hibrid elektromotorjával 218 lóerő a teljesítménye és 360 Nm a nyomatéka. Az Active Tourer ezzel a motorral 7 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 6,0-6,6 liter az átlagfogyasztása száz kilométeren.

Nem mondott le a dízelről a BMW, a 218d-ben a kétliteres, négyhengeres turbódízel teljesítménye 150 lóerő, a nyomatéka 360 Nm.

Még érdekesebb a jövő nyáron érkező plug-in hibrid, amiből immár kétféle közül lehet választani.

Az előző Active Tourer mintájára az 1,5 literes benzinmotor az első, az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, így az összkerékhajtás adott.

A 225e az elődjéhez hasonlóan 136 lóerős benzines és 109 lóerős elektromos motort kap, a kombinált teljesítménye 245 lóerő.

Újdonság a 230e, amiben 150 lóerős a benzines és 177 lóerős az elektromos motor, a rendszer teljesítménye 326 lóerő.

A padlóba épített akkumulátor nettó 14,9 kilowattórás, és 3,7 helyett 7,4 kilowattal tölthető, ezzel 2,5 órára csökken a teljes feltöltéshez szükséges idő. Az elektromos hatótávolság 80 kilométer.

Ez is érdekelhet:

Nem maradt ki a megújulásból a BMW iX3 sem

A felfrissített X3-hoz hasonló lett kívül-belül a BMW elektromos autója.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés