Az elsőkerék-hajtású egyterű már annyira nem is szokatlan a BMW-től, most pedig itt a 2-es Active Tourer második generációja, nagy hűtőmaszkkal, modernebb műszerfallal és izmosabb plug-in hibriddel.
2014-ben még szokatlannak számított, hogy a BMW elsőkerék-hajtású egyterűt mutatott be, de a 2-es Active Tourer és a hétüléses Gran Tourer megtalálta a helyét a kínálatban. Miközben a legtöbb autógyártó a crossoverek javára elhagyja az egyterűk kategóriáját, a BMW bemutatta a 2-es Active Tourer második generációját.
Az új 2-es Active Tourer az elődje receptjét folytatja, még a méretei is hasonlóak, a 4,39 méteres hossza csak két centivel nőtt,
a 2,67 méteres tengelytávja nem változott. A külső megjelenése azonban magabiztosabb lett a szűkebbre szabott fényszórókkal és hátsó lámpákkal, a 2,5 centivel növelt szélességével, és még a nagyobb hűtőmaszk is jól áll neki.
Az alapmodellen felül Luxury Line és M Sport csomagban választható a 2-es Active Tourer, akár 19 colos kerekekkel és 15 milliméterrel ültetett futóművel. A 4-es Gran Coupé és az iX után
a BMW egyterűje is süllyesztett kilincseket kap, ez is hozzájárul ahhoz, hogy a karosszéria légellenállási együtthatója 0,26-ra csökkent.
A belső térhez a gyáriak szerint az elektromos iX jelentette az inspirációt,
és ahhoz hasonlóan egy ívelt panel került a kormánykerék mögé, ami egy 10,25 colos műszeregységből és egy 10,7 colos érintőképernyőből áll, rajta a BMW legújabb infotainment rendszerével. A kapcsolók számát csökkentették, és az ülések közt lévő konzol is az iX-ből lehet ismerős.
A csomagtér mérete érdemben nem nőtt, 470 literes, és a három részre osztott támlák előredöntésével 1455 literesre növelhető.
A praktikus részleteket azonban megtartotta az Active Tourer, például a hátsó üléseket 13 centiméteres sínen lehet tologatni,
a támlákat függőlegesre állítva 90 literrel növelhető a tér. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó széria.
A felszereltség már alapáron gazdagabb lett, például széria a kétzónás automata klíma, az esőérzékelős ablaktörlő, az automata fényszórókapcsoló és a tolatókamerás parkolóasszisztens is.
Az opciók között sportfutóművet, aktív tempomatot, head-up displayt, hangulatvilágítást, panorámatetőt és Harman Kardon hifit találunk.
A kínálat újdonsága a 48 voltos mild hibrid, aminek az akkumulátorát a csomagtér padlója alatt helyezték el, ezért a mérete 415 literre csökken, míg a plug-in hibrid modelleknél 406 literes teret lehet kihasználni.
A 2-es Active Tourer már nem kapható kézi váltóval, minden kivitelhez széria a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó.
Az alapmodellben, a 218i-ben az 1,5 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 136 lóerőre és 230 Nm-re képes,
ezzel 9 másodperc alatt gyorsul százra. A 220i-ben ugyanez a benzinmotor dolgozik, de 156 lóerővel, és a mild hibrid rendszer 19 lóerős, 55 Nm-es elektromotorja egészíti ki, amivel a kombinált teljesítménye 170 lóerő, a maximum nyomatéka 280 Nm.
A 223i-ben már nem háromhengeres a motor, a kétliteres, turbós négyhengeres benzines ebben 204 lóerőre és 320 Nm-re képes,
a mild hibrid elektromotorjával 218 lóerő a teljesítménye és 360 Nm a nyomatéka. Az Active Tourer ezzel a motorral 7 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 6,0-6,6 liter az átlagfogyasztása száz kilométeren.
Nem mondott le a dízelről a BMW, a 218d-ben a kétliteres, négyhengeres turbódízel teljesítménye 150 lóerő, a nyomatéka 360 Nm.
Még érdekesebb a jövő nyáron érkező plug-in hibrid, amiből immár kétféle közül lehet választani.
Az előző Active Tourer mintájára az 1,5 literes benzinmotor az első, az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, így az összkerékhajtás adott.
A 225e az elődjéhez hasonlóan 136 lóerős benzines és 109 lóerős elektromos motort kap, a kombinált teljesítménye 245 lóerő.
Újdonság a 230e, amiben 150 lóerős a benzines és 177 lóerős az elektromos motor, a rendszer teljesítménye 326 lóerő.
A padlóba épített akkumulátor nettó 14,9 kilowattórás, és 3,7 helyett 7,4 kilowattal tölthető, ezzel 2,5 órára csökken a teljes feltöltéshez szükséges idő. Az elektromos hatótávolság 80 kilométer.