A BMW-nél most vált teljessé a 4-es sorozat, a kupé és a kabrió után ugyanis megérkezett az ötajtós Gran Coupé, amit igazából teljesen elektromos változatban, i4-ként már láthattunk.

Csak azért nem ért meglepetésként a 4-es Gran Coupé bemutatása, mert egyrészt a kupé és a kabrió után ezúttal is számíthattunk a 4-es sorozat harmadik karosszériaváltozatára, másrészt a BMW tulajdonképpen már megmutatta az autót, hiszen a tavasszal leleplezett i4-nek is szinte pontosan ugyanez a karosszériája, rajta a süllyesztett kilincsekkel.

Számíthattunk rá, hogy a Gran Coupé is megkapja a 4-es sorozat többi tagján megjelent nagy hűtőmaszkot,

amit már egészen kezdünk megszokni. Az újdonság minden irányban nagyobb is lett az elődjénél: a hossza 14 centivel 4,78 méteresre, a tengelytávja öt centivel 2,86 méteresre nőtt, ami azt jelenti, hogy tágasabb utastérre számíthatunk.

Az utastér berendezése pedig a kupéból és a kabrióból lehet ismerős,

a Gran Coupé tehát nem kapja meg az i4-ben látott újabb műszerfalat, de ez nem is baj. Az oldalablakok ezúttal is keret nélküliek, és az elektromosan mozgatott ötödik ajtó mögött a csomagtartója 39 literrel nagyobb lett, alapesetben 470 literes (mint az i4-nek), és a három részre osztott támlák ledöntésével 1290 literesre bővíthető.

A bevezetés rögtön egész széles kínálattal kezdődik, ami a 184 lóerős 420i-ből és a 245 lóerős 430i-ből, valamint a 190 lóerős 420d-ből áll, ezeket mind kétliteres, négyhengeres motorokkal szerelik. A nyolcfokozatú automata sebességváltó mindegyikhez széria,

a dízelhez választható az összkerékhajtás, és jár hozzá a 48 voltos mild hibrid rendszer is.

A BMW most először készített M Performance változatot a Gran Coupéból, ez az M440i xDrive.

A háromliteres, hathengeres motor, mint a kupéban, úgy ebben is 374 lóerőre képes, és a dízelhez hasonlóan mild hibrid, ami további 11 lóerőt ad a teljesítményéhez. A csúcsmodell ezzel 4,7 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óránál korlátozott a sebessége.

A hírek szerint az M4-ből nem készül Gran Coupé, de lesz megoldás annak, aki praktikusabb sportautót szeretne, a lépcsőshátú M3 és az M4 Coupé után a BMW már bejelentette az M3 Touring érkezését.

M változat pedig az elektromos autóból is lesz: az i4 M50-nek 540 lóerő a teljesítménye, és ezzel még az M4-nél is izmosabb lett.

Ez is érdekelhet:

Megnyugodtunk: az elektromos BMW i4-ből is készült M modell!

Minden lepel lehullt a BMW i4 villanyautóról, amely az alapváltozat mellett rögtön M verzióban is bemutatkozott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés