Igazán különleges autókkal és retró emblémával ünnepelte a BMW M részlege fennállásának ötvenedik évfordulóját, de mind közül kiemelkedik a BMW 3.0 CSL modern átirata, melyből csak ötven darabot készítenek, méghozzá kézi összeszereléssel.

Modern logisztikai megoldásokkal és nagy mértékben robotizált gyártósorral ma már sorra gördülnek le az autók a szalagról, de az olyan exkluzív modelleket, mint az eredeti 3.0 CSL Batmobile-t idéző 3.0 CSL sportkupé, még mindig nem bízzák lélektelen gépekre. Pedig a BMW müncheni központjától 100 kilométerre található dingolfingi üzem az egyik legmodernebb, ahol már évtizedek óta készülnek az autók.

Elektromostól egészen a legkomolyabb M-es sportautókig mindent képesek gyártani, a 3.0 CSL-t mégis manufakturális módszerrel készítik.

Minden a BMW M4 CSL karosszériájával kezdődik, melyet épp azon a helyen alakítanak át a 3.0 CSL elemeihez, ahol az M4 GT4 versenyautók is készülnek. Itt készítik elő az összeszerelésre, és speciális peremezési és hegesztési eljárásokkal szélesítik ki a sárvédőíveket.

Miközben a többi modellhez hasonlóan átmegy a szabványos fényezési eljáráson, addig a landshuti alkatrészgyár szakemberei a műanyag elemekre viszik fel sablon segítségével a fényezést. A BMW 3.0 CSL egyik legszebb része, hogy a tradicionális Alpesi fehér alapra nem matricák kerülnek, hanem fényezik az M-es trikolórt.

Ezek a színek egyébként először pont a BMW Motorsport első munkáján, az E9-es kódú 3.0 CSL versenyautón jelentek meg. A kék szín a BMW-t, a piros pedig az első nagy szponzort, a Texaco olajvállalatot jelképezi, a kettő között lévő lila pedig az árnyalatok keveréke.

Sárvédőszélesítései, a hátsó szárny, valamint a lökhárítók, a motorháztető és a szénszálerősítésű műanyagból készült tető kap fényezést Landshutban.

Harminc tapasztalt szakember végzi az autók végső összeszerelését a dingolfingi gyár közelében lévő Moosthenningben. Nyolc cikluson mennek keresztül a 3.0 CSL-ek, mire készen lesznek, a folyamat pedig két héten át tart. Miután elkészült az autó, visszakerül Dingolfingba, ahol próbapadon és tesztpályán járatják meg.

Ezt követően már csak a szállításra készítik fel az autót, amit a szerencsés és gyorsan reagáló ügyfél akár a BMW müncheni központjában is átvehet.

Ez is érdekelhet:

Eszeveszett menő az új BMW 3.0 CSL

Kortárs feldolgozásban mutatta meg a BMW, hogy milyen volna a mai 3.0 CSL.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés