John Fitzpatrick szerint a Ford Capriknak esélye sem volt a pályán, amikor megjelentek a BMW 3.0 CSL-ek, csak nézték, ahogyan a kiszélesített, jellegzetes szárnyakkal szerelt BMW kupék eltűnnek a távolban.
Jeremy Walton, a brit újságíró elismerő szavakkal számolt be róla, hogy az állórajt után Hans-Joachim Stuck német autóversenyző 8 perc 10,9 másodperces kört fut a kanyarokkal és szintkülönbségekkel tűzdelt Nordschleifén az E9-es BMW-vel. 1974. július 14-én tartották a Nürburgringen a 6 órás versenyt, amelynek másnapján vették nyilvántartásba a 4355031-es alvázszámú autót a Testwagen M GmbH-nál.
Ez a fehér 3.0 CSL lett a híres pilóta, Stuck vállalati autója.
Tesztautóként vette nyilvántartásba az akkor M-DJ-2199-es rendszámú autót a BMW M részlege, melyet több pilóta is vezetett akkoriban, de személyes használatra Hans-Joachim Stuck kapta meg.
Sokáig ő sem élvezhette. Gyorsan cserélődnek ezek az autók, hiszen mindig a frissebb modell kerül végül előtérbe, ezért 1975. március 4-én már el is adták a fehér CSL-t. Nem került messzire, csak Stuck barátjához, a profi síelő Christian Neureutherhez, akinek szponzora is segített lecsapni az E9-esre.
Több tulajdonos után a 3.0 CSL-t 1995-ben restaurálták Dieter Tögel segítségével, aki eredeti és ritka alkatrészekből álló készletéből válogatott, hogy a lehető legjobb formába hozza az autót. A szárnyaktól a króm sárvédőperemeken át egészen a kárpitig minden korabeli készletek felkutatásával készült, a motort viszont erősebbre cserélték.
Egyenesen Buchloéból érkezett a 3,0 literes, sorhatos Alpina motor, mely több mint 230 lóerőt ad le 6750-es fordulaton, nyomatéka pedig 270 Nm. Az eredeti motorja 3,2 literes, de teljesítménye csupán 200 lóerő körüli.
Már csak azért is volt remek választás, mert az Alpina E9-ese volt az egyetlen ellenfele a BMW 3.0 CSL-ének.
1265 darabot készítettek a 3.0 CSL-ből, mely a versenyautó homologizációs változata, ennek minden jóságával. Az utcai autók is vékonyabb acélból készültek, kevesebb díszítőelemmel és hangszigeteléssel, valamint könnyű ablakokkal. Alumíniumötvözet ajtókat, gépháztetőt és csomagtérfedelet szereltek rá.
Hátsó szárnya nem felelt meg a német szabályozásnak, ezért nem is szerelték fel rá a gyárban, a tulajdonos azonban megtalálta lapra szerelve a csomagtartóban, ami egyértelmű célzás.
Ez is érdekelhet: