Az előző generációból is volt már konnektorról tölthető változat, ezért a BMW a vadonatúj 3-as sorozatból is kihozta a plug-in hibrid modellt. A 330e technikája fejlettebb lett: nagyobb teljesítmény és nagyobb elektromos hatótáv jellemzi.
A BMW-nél már egészen természetesnek számít, hogy egy új modellből készül konnektorról tölthető hibrid, a 2-es egyterűjétől az i8-ig többféle méret közül választhatsz.
Most az új 3-as sorozatból jelent meg a plug-in hibrid változat, a neve ezúttal is BMW 330e. A felépítése nagyon hasonló az elődéhez, de a számokat tekintve mindenben többet tud nála.
A benzinmotorja önmagában is egészen jól hangzik,
a 320i-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres 184 lóerőre képes. A hozzá kapcsolódó nyolcfokozatú automata váltóval építették egybe az elektromotort, aminek állandó teljesítménye 68 lóerő, a maximum teljesítménye 113 lóerő.
A két motor együtt 252 lóerőt és 450 Nm nyomatékot állít elő, amivel a hibrid limuzin kereken 6 másodperc alatt gyorsul százra és 230 km/óra a végsebessége.
A zöld rendszámot nem véletlenül érdemli ki a 330e,
hiszen hibrid módban 80 helyett 110 km/órával, elektromos módban pedig 120 helyett 140 km/órával is képes haladni a benzinmotor használata nélkül. A 12 kilowattórás lítiumion akkumulátorról egy feltöltéssel 60 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, a kombinált fogyasztása egyébként 1,7 l/100 km, de ehhez teljesen feltöltött akkumulátorral kell indulni.
A hibrid 3-as újdonsága a sport üzemmód, amikor az elektromos rendszer további 41 lóerővel dobja meg a 252 lóerős hajtást.
Sok kompromisszumot nem kell kötni hozzá, az akkumulátor fölött még 375 literes csomagtartó maradt, a közelben lévő elektromos töltőállomások foglaltságát pedig az autóból is le lehet majd kérdezni, vagy akár le is lehet foglalni azt. A BMW 330e 2019 nyarától kapható.