Formaterve a Mercedesnél és a Citroënnél is alkotó Paul Bracq irányítása alatt készült, de az E3-ast leváltó E23-as megtartotta a korszak BMW-ire jellemző vonásokat. Cápaorrán dupla kerek lámpák, közöttük pedig vékony króm hűtőmaszk. A klasszikus forma mögött azonban egy sor újdonság mutatkozott be.
1977-től kilenc éven át maradt gyártásban az első 7-es BMW, ezen időszak alatt pedig kicsivel több mint 285 ezer darab készült belőle. A legnagyobb cápa motorházteteje alatt kizárólag hathengeres motorok vannak a 150 lóerőstől egészen a kizárólag Dél-Afrikában gyártott, 286 lóerős M88-as motorral szerelt változatig.
Európában azonban a 745i jelzés egy 252 lóerős és 380 Nm nyomatékú sorhatos turbómotort takar.
Kezdetben 3,2 literes volt ez a motor és 3 sebességes automata járt hozzá, ebben az 1985-ös autóban azonban már a 3,4 literes sorhat van a 4 sebességes ZF automata váltóval. Ezzel 7,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és közel 230 km/óra a végsebessége.
Számos elektronikus funkciót ebben a modellben mutatott be először a BMW, így a 7-esben már van fedélzeti számítógép, kijelzi a szervizintervallumot és a kormánytól balra ott a jellegzetes check control panel (tehát a rendszerhibákra figyelmeztető lámpák), valamint ABS is van benne.
Extralistáján a klíma és az elektromosan állítható bőrülések mellett olyan extra is szerepelt, mint a diktafon és a vezetőoldali légzsák.
1985 februárjában helyezték először forgalomba ezt a sötétkék metál, antracit színű bőrbelsős 745i-t Németországban, azóta pedig kevesebb mint 17 ezer kilométert tekertek bele. Egyértelműen valóságos időkapszula, mely megmutatja, honnan indult a BMW sportos luxuslimuzinja.
Ez is érdekelhet: