Elsőként elektromos változatban mutatkozott be a 7-es BMW hetedik generációja, de az i7 után itt vannak a belsőégésű motorral szerelt változatok is két konnektorról tölthető hibrid hajtással és egy klasszikus turbódízellel.

Egyértelműen az új idők szelét jelzi, hogy Európába már nem érkezik tisztán biturbó V8-as motorral szerelt 7-es BMW, hanem a legerősebb benzines modellek a hathengeres turbómotort kiegészítő plug-in hibrid hajtást kapnak, így a 750e és M760e xDrive jelentik a csúcsot.

Legerősebb változata pedig már nem a Rolls-Royce-szal megosztott V12-es lesz, hanem az i7 M60 jelzésű teljesen elektromos verzió.

Aki azonban a töltés helyett vagy éppen mellette inkább hagyományos kúton tankolna, annak is akad még sportosan vezethető luxuslimuzin az Audi A8-as és a Mercedes-Benz S-osztály vagy éppen a Lexus LS ellenében.

Tagadhatatlanul megosztó a G70-es kódjelű új 7-es formája, mely még a Bangle korszak merészségén is túlmutat, de úgy tűnik, hogy a menetfénytől elválasztott lézeres LED fényszórók jelzik majd a BMW nagyobb modelljeit (ahogyan a frissített X7-es és az XM esetében), és ez nem csak az elektromos változatra igaz.

Profilból már alig látszanak a sokat kritizált részletek, letisztult és tömbszerű luxuslimuzin sziluettje van, melyen csilloghat akár kéttónusú fényezés is.

Hátsó ablakának mintázata és a süllyesztett kilincsek, valamint az aerodinamikus felnik szép elemek, akárcsak az elegáns krómkeretek. A konnektorról tölthető hibridek könnyen felismerhetőek az első sárvédőben lévő töltőnyílásokról.

313 lóerős és 450 Nm nyomatékú a 750e háromliteres, turbós hathengerese, a 197 lóerős és szintén 450 Nm nyomatékú, 11 500-at forgó villanymotort pedig a nyolcfokozatú automata váltó házába integrálták, így tisztán elektromos hajtással is működik az xDrive összkerékmeghajtás.

Közel 2,5 tonna a 750e, mely kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, az M760e-nek azonban 4,3 másodperc alatt megvan a sprint.

381 lóerős és 520 Nm nyomatékú az M760e benzinmotorja, az elektromos hajtással együtt pedig 571 lóerős és 800 Nm nyomaték a rendszerteljesítmény. Akár 85 helyi emissziómentes kilométerre elég a feltöltött 18,7 kWh-s aksicsomag.

Valódi hosszútávfutó a 300 lovas BMW 740d xDrive, mely 74 literes tankjával és 7 liter/100 km alá ígért fogyasztásával ideális utazóautó lehet.

Már csak azért is, mert az új 7-es belülről sokkal inkább otthonos, különösen a hátul utazók számára. A második sorban lábtartós fotel és tetőből lehajló – 32:9-es képarányú, 8K felbontású – Theatre Screen nevű hatalmas képernyő kapott helyett, amivel kész magángép hangulatú.

Kormánya mögött két hatalmas kijelző van, melyek közül az egyik a digitális műszeregység, mellette az OS8-as operációs rendszer található, alatta pedig az Interaction Barról akár az elektromos ajtókat is be lehet csukni egy érintéssel.

2023 tavaszán kaphatják meg a plug-in hibrid és dízel 7-eseket az első vásárlók, később pedig tovább bővül majd a csúcsmodellek választéka.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Williams ezzel az autóval akarja elkerülni, hogy ismét tökutolsóként végezzen az F1-ben
További cikkeink a témában