A harmadik karosszériaváltozatát is bemutatta az új 8-as sorozatnak a BMW. A Gran Coupé minden irányban nagyobb és tágasabb a kétajtós kupénál, ezzel akár a 7-es sorozat sportosabb és vonzóbb alternatívája is lehet.
Nem újdonság a kupéformájú négyajtós a BMW-nél, hiszen már a 6-os sorozatból is készült Gran Coupé, és a müncheni márkánál nem hagyják ki ezt a kivitelt az utódjának tekinthető 8-as sorozatból sem. A kétajtós kupé és a vászontetős kabrió után itt az új 8-as Gran Coupé, ami legalább olyan lenyűgözően néz ki, mint amikor még tanulmányként láthattuk.
A Gran Coupé minden irányban nagyobb lett a kétajtós kupénál.
A hossza 23 centivel 5,08 méteresre, a szélessége 3 centivel 1,93 méteresre, a magassága 6 centivel 1,41 méteresre nőtt. A két hátsó ajtó megjelenésével a tengelytávja is jóval nagyobb, 20 centivel 3,02 méteresre növekedett, ami azt jelenti, hogy sokkal jobban elférnek benne négyen.
A gyártója szerint 4+1 üléses az új 8-as Gran Coupé,
a hátsó sorban ugyanis a két kényelmesre formázott, integrált fejtámaszos ülés között van egy szükséghely is, ha egy ötödik utast rövid úton vinnél magaddal. A csomagtér is nagyobb lett 20 literrel, most 440 literes, és a három részre osztott hátsó üléstámla előredöntésével bővíthető is.
A felszereltsége tartalmazza mindazt, amiért a 8-as sorozatot és minden újabb BMW-t szeretni lehet,
így a 12,3 colos színes képernyős műszeregységet és a 10,25 colos érintőképernyőt, a head-up displayt és a gesztusvezérlést, az éjjellátót és a sávtartót, a dugóban araszoló, a parkoló és a kitolató asszisztenseket. Az utasteret 1,5 négyzetméteres panorámatető teszi világosabbá.
A jelentős növekedés ellenére a Gran Coupé csak 70 kilogrammal nehezebb a kétajtós kupénál, ezért mondhatjuk, hogy éppen olyan sportos, mint a többi 8-as.
Az alapmodell a 840i a háromliteres, soros hathengeressel, 340 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal, amivel még a hátsókerék-hajtású változat is 5,2 másodperc alatt gyorsul százra és megfutja a 250 km/órát.
Dízelmotorral is kérhető a Gran Coupé, a 840d-ben dolgozó háromezres, soros hathengeres turbódízel 320 lóerős és 680 Nm a nyomatéka, a széria összkerékhajtással 5,1 másodperc alatt ugrik százra.
A csúcs mindenképpen az M850i xDrive, aminek 4,4 literes biturbó V8-asa 530 lóerőre és 750 Nm-re képes, és 3,9 másodperc alatt sprintel százra.