Retró stílusú BMW motorkerékpárból építettek futurisztikus járművet az orosz Zillers Garage műhelyében, az érdekessége a légrugózás.

A BMW másfél éve mutatta be a retró stílusú motorkerékpárjának sorozatgyártásba kerülő változatát, és az R 18 névre keresztelt cruiser sokakat megihletett. Az oroszországi Zillers Garage nem egy régi stílusú modellt épített belőle, hanem éppen ellenkezőleg: ez a motor úgy néz ki, mintha egyenesen a jövőből jött volna.

Nem egyszerűen az idomokat cserélték ki a BMW motorkerékpárján, hanem a vázat is át kellett építeni hozzá.

A burkolatokat szénszálas anyagból készítették el, a kisebb alkatrészek 3D nyomtatással készültek, a kerekeket pedig alumíniumból marták ki, és a küllőket csak dísznek szerelték fel rájuk.

A Zillers motorjának legérdekesebb része a légrugózás.

A technikát már évtizedek óta használják az autóiparban, de a motorkerékpárok között eddig még nem jelent meg. Pedig különleges előnye is van, hiszen nincs szükség lehajtható sztenderre, elég csak a legalacsonyabb állásba engedni a gépet, ami megáll az alján lévő lábakon.

Műszaki téren nem sokat változott az R 18, megtartotta a BMW-től származó 1,8 literes, kéthengeres léghűtéses motorját, ami 91 lóerőre képes, a maximum nyomatéka 157 Nm, és a 190 km/órás végsebessége is elég jól hangzik.

A Zillers Garage összesen csak 13 példányt épít belőle, és a megrendelőknek türelmesen kell várniuk.

A futurisztikus motorkerékpár otthon felszerelhető építőkészletként és kompletten is rendelhető, az előbbi négy hónap alatt készül el, a kész motorra fél évet kell várni. A Zillers-féle BMW R 18 nem olcsó, de az extrém külsejéhez képest annyira azért nem is drága, hiszen 44 900 dollárt kérnek érte, ami körülbelül 14 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Retró stílusú cruiser a BMW legújabb motorkerékpárja

Meghajtanánk az 1800 köbcentis gépet.

És ezt olvastad már?
200-zal az autópályán, 30-cal a faluban a 2,5 tonnás halványzöld német villanytankkal, az Audi Q8 e-tronnal
További cikkeink a témában