Elektromos, benzines és dízelmotoros változatai után most megérkeztek a nyolcadik generációs 5-ös BMW konnektorról tölthető hibrid változatai is, akár 100 kilométeres hatótávval (530e) vagy 4,3 másodperces gyorsulással (550e xDrive).

Minden korábbinál nagyobbra nőtt és egyúttal ez mind közül a legfurcsább arányokkal megrajzolt 5-ös sorozat a BMW történetében. A korábbi generációk mindig tipikus sportosan elegáns limuzinok voltak, amiken tényleg sikerült megjeleníteni a dinamizmust, de G60-as formatervében ehhez egyszerűen túl sok a függőleges vonal és a lemezfelület, melyet az i5-ös indokol.

Mivel az 5-ösből háromféle hajtású változat készül, ezért kell a hely az akkumulátornak.

Mivel az i5-ösben a padló alatt nem a kipufogó és a kardántengely van, hanem az akkumulátor cellái sorakoznak, ezért magasabb lett az autó, feljebb került a vezetői pozíció. Elég ránézni egy E28-asra vagy E39-es 5-ösre és azonnal látható a különbség, hogy mennyire eltorzította a klasszikus arányokat a kompromisszum.

Ezzel együtt minden BMW-s elem megvan az 5-ösön, a dupla vetítőlencsés LED fényszóró, a páros hűtőmaszk és a hokiütő, valamint az első generációt halványan megidéző lejtős csomagtérfedél. Az i5-ösön és a csak belsőégésű motorral szerelt változatoknak is vannak apró jellegzetességei, a plug-in hibridet a sárvédőbe integrált töltőnyílásról lehet könnyen kiszúrni.

Kifejezetten a hibridekhez fejlesztett villanymotort integrálták a nyolcfokozatú automata váltó házába.

A 19,4 kWh-s lítiumion akkumulátora a korábbiakkal ellentétben nem a csomagtértől (520 liter) rabolja a helyet, hanem a padlóban van, ami alacsonyan tartja a tömegközéppontot, így a vezetés is élvezetesebb. 7,4 kW-tal 3 óra 15 perc alatt töltődik fel nulláról 100 százalékra, mellyel messze elmarad a Mercedes-Benz E-osztály plug-in hibrid változatának 11 vagy akár 55 kW-tal tölthető rendszerétől. Tisztán elektromosan akár több mint 100 kilométert is megtehet az 530e, az 550e xDrive zéró helyi emissziós hatótávja pedig 90 kilométer.

A 299 lóerős rendszerteljesítményt (184 lóerős a villanymotor) és 450 Nm nyomatékkal a hátsókerék-hajtású, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt BMW 530e 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 230 km/óra. A 3,0 literes, sorhatos turbómotorja és a 197 lovas villanymotor 489 lóerős rendszerteljesítményt és 700 Nm nyomatékot tud az 550e xDrive-ban, amivel 4,3 másodperc alatt villan százra a limuzin. Tehát fél másodperccel gyorsabban, mint egy E39-es BMW M5. Mindkét plug-in hibrid modell 140 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos hajtásra.

Ez is érdekelhet:

Jövőbe mutat, de nem szakít a hagyományokkal sem az új 5-ös BMW

BMW i5-ként elektromos hajtással, de még dízellel is kapható lesz a minden eddiginél nagyobb és fejlettebb új 5-ös sorozat.

Így néz ki az elektromos 5-ös BMW sportosabb ruhában

Bármilyen 5-ös BMW-t fel lehet öltöztetni az M Performance kiegészítőivel.

Az új BMW M5 Touringgal már nagyon siethet a család

Senki nem fog elkésni az iskolából, ha apa odalép az M5 Touringnak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában