Elektromos, benzines és dízelmotoros változatai után most megérkeztek a nyolcadik generációs 5-ös BMW konnektorról tölthető hibrid változatai is, akár 100 kilométeres hatótávval (530e) vagy 4,3 másodperces gyorsulással (550e xDrive).

Minden korábbinál nagyobbra nőtt és egyúttal ez mind közül a legfurcsább arányokkal megrajzolt 5-ös sorozat a BMW történetében. A korábbi generációk mindig tipikus sportosan elegáns limuzinok voltak, amiken tényleg sikerült megjeleníteni a dinamizmust, de G60-as formatervében ehhez egyszerűen túl sok a függőleges vonal és a lemezfelület, melyet az i5-ös indokol.

Mivel az 5-ösből háromféle hajtású változat készül, ezért kell a hely az akkumulátornak.

Mivel az i5-ösben a padló alatt nem a kipufogó és a kardántengely van, hanem az akkumulátor cellái sorakoznak, ezért magasabb lett az autó, feljebb került a vezetői pozíció. Elég ránézni egy E28-asra vagy E39-es 5-ösre és azonnal látható a különbség, hogy mennyire eltorzította a klasszikus arányokat a kompromisszum.

Ezzel együtt minden BMW-s elem megvan az 5-ösön, a dupla vetítőlencsés LED fényszóró, a páros hűtőmaszk és a hokiütő, valamint az első generációt halványan megidéző lejtős csomagtérfedél. Az i5-ösön és a csak belsőégésű motorral szerelt változatoknak is vannak apró jellegzetességei, a plug-in hibridet a sárvédőbe integrált töltőnyílásról lehet könnyen kiszúrni.

Kifejezetten a hibridekhez fejlesztett villanymotort integrálták a nyolcfokozatú automata váltó házába.

A 19,4 kWh-s lítiumion akkumulátora a korábbiakkal ellentétben nem a csomagtértől (520 liter) rabolja a helyet, hanem a padlóban van, ami alacsonyan tartja a tömegközéppontot, így a vezetés is élvezetesebb. 7,4 kW-tal 3 óra 15 perc alatt töltődik fel nulláról 100 százalékra, mellyel messze elmarad a Mercedes-Benz E-osztály plug-in hibrid változatának 11 vagy akár 55 kW-tal tölthető rendszerétől. Tisztán elektromosan akár több mint 100 kilométert is megtehet az 530e, az 550e xDrive zéró helyi emissziós hatótávja pedig 90 kilométer.

A 299 lóerős rendszerteljesítményt (184 lóerős a villanymotor) és 450 Nm nyomatékkal a hátsókerék-hajtású, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt BMW 530e 6,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 230 km/óra. A 3,0 literes, sorhatos turbómotorja és a 197 lovas villanymotor 489 lóerős rendszerteljesítményt és 700 Nm nyomatékot tud az 550e xDrive-ban, amivel 4,3 másodperc alatt villan százra a limuzin. Tehát fél másodperccel gyorsabban, mint egy E39-es BMW M5. Mindkét plug-in hibrid modell 140 km/órás sebességig képes a tisztán elektromos hajtásra.

Ez is érdekelhet:

Jövőbe mutat, de nem szakít a hagyományokkal sem az új 5-ös BMW

BMW i5-ként elektromos hajtással, de még dízellel is kapható lesz a minden eddiginél nagyobb és fejlettebb új 5-ös sorozat.

Így néz ki az elektromos 5-ös BMW sportosabb ruhában

Bármilyen 5-ös BMW-t fel lehet öltöztetni az M Performance kiegészítőivel.

Az új BMW M5 Touringgal már nagyon siethet a család

Senki nem fog elkésni az iskolából, ha apa odalép az M5 Touringnak.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés