Lóerők százaival és nagy csomagtartóval, V8-as turbómotorral és plug-in hibrid hajtással érkezik 2024-ben a BMW M5 Touring.
1992-ben jelent meg a BMW Motorsport részlegének első kombija, a második generációs 5-ös BMW-ből készült M5 Touring azonban messze nem lett kirobbanó siker. Mostanra egy ritka (891 darabot gyártottak belőle) és különleges, ebből fakadóan pedig értékes veterán. Amíg az Audi és a Mercedes-Benz rendszeresen készített izmos és praktikus modellt, melyek egyre népszerűbbek lettek, addig a BMW-nél sokkal inkább a szedánok és a kupék nyertek teret.
2007 márciusában futott neki a BMW másodjára az M5 Touringnak, ami hiába volt igazi különlegesség a szívó V10-es motorral és az SMG váltóval, a gyártás három éve alatt mindössze 1025 darab készült belőle (szemben a több mint 19 ezer szedánnal). Borítékolhatóan gyűjtői darabbá érik majd.
Most a BMW M3 Touring hozta meg az áttörést, így bátran bevetik 2024-ben az M5 Touringot.
Semmit nem árult még el a BMW a 2024-ben érkező szuperkombiról, de a kémfotók és az eddigi információk alapján az XM hajtását pakolják majd az M5 Touring alá, így a 4,4 literes, biturbó V8-as motort konnektorról tölthető hibrid hajtás erősíti majd. Hozzá nyolcfokozatú automata váltó és akár az első hajtás leoldására képes, M modellekhez hangol xDrive összkerékhajtás csatlakozik.
Még csak most mutatták be az új 5-ös BMW-t, aminek egyik legnagyobb újdonsága egyértelműen a teljesen elektromos i5, a másik viszont az M5 Touring, melyet álcázva mutattak meg. A négyajtóson egyértelműen látszik, hogy megváltoztak az autó arányai, tehát az elektromos változat akkucsomagja miatt az üléspozíció és a karosszéria is magasabb lett. Ezt azonban szépen elfedi majd az M5 Touring hosszú tetővonala és a szélesítések. Tradicionális elemekből nem lesz hiány, így elmaradhatatlan a sárvédő kopoltyúja, az agresszív hűtőmaszk és lökhárítók, valamint négy kipufogó és aerodinamikailag optimalizált tükrök.
Ez is érdekelhet: