A BMW bemutatta az új i3-at, ami nem ugyanaz a futurisztikus városi autó, mint amit eddig ezen a néven ismertünk. A nyújtott tengelytávú 3-as sorozat elektromos hajtású változata is az i3 nevet kapja, de nálunk nem lesz kapható.

2013-ban jelent meg a BMW első elektromos autója, a futurisztikus formájú i3, ami az eltalált koncepciójának köszönhetően még a kilencedik évébe lépve is jól fogy. A BMW-nek közben lett egy sor újabb elektromos autója, az iX3, az i4 és az iX, és most bemutattak még egy modellt i3 néven, ami azonban nem a városi kisautó utódja lesz.

A képeket nézve egyértelműen látszik, hogy a 3-as sorozat elektromos hajtású változatáról van szó.

Ha pedig az elektromos X3-nak és 4-es sorozatnak iX3 és i4 lett a neve, akkor logikus, hogy az elektromos 3-as sorozatot i3-nak fogják hívni akkor is, ha eddig ez az elnevezés egy teljesen más koncepció szerint épült modellt jelölt.

Az újdonság kimondottan a kínai vásárlók számára készült, és ott megvesznek a hosszú tengelytávú modellekért,

ezért a 3-as sorozatnak a nálunk nem látott nyújtott változatára épül az i3. A tengelytávját 11 centiméterrel 2,97 méteresre nyújtották, ezért kényelmesen lehet benne nyújtózkodni, míg a teljes hossza 4,87 méteresre nőtt.

Az elektromos i3 kívül és belül is abban különbözik a 3-as sorozat többi tagjától, mint a nálunk ismert i4 a többi 4-estől. A hűtőmaszkot befedték, a keréktárcsák egyedi mintájúak, a hátsó lökhárítóra méretes diffúzor került, a műszerfalat pedig meghatározza a dupla ívelt kijelző.

Külön érdekesség, hogy a töltő csatlakozója a bal elejére, a villámtöltőé a jobb hátuljára került.
Az i3 eDrive35L a BMW legújabb elektromos hajtásláncát kapja, ahol 286 lóerős, 400 Nm-re képes elektromotor hajtja a hátsó kerekeket,

és 6,2 másodperc is elég, hogy nulláról százra gyorsuljon. Az akkumulátor nettó 66,1 kilowattórás, ami a megengedőbb kínai szabványok szerint 526 kilométeres hatótávot jelent, tölteni legfeljebb 95 kilowattal lehet.

Szinte kizárt, hogy ez az i3 az európai kereskedésekbe is eljusson, nálunk az i4-et kínálja helyette a BMW, de ez nem jelenti azt, hogy ne készülne több újdonsággal az idei évre a gyártó. Már bejelentették az új 7-es sorozat érkezését, amelynek i7 néven elektromos hajtású változata is lesz, és idén jön az X1 utódja is, iX1-ként elektromos hajtással is.

Ez is érdekelhet:

Nagyobb akkumulátort kap a BMW i3

Tovább megy el egy feltöltéssel.

Az első M-es villany-BMW – i4 M50-teszt

Lehet-e vezetési élményről, értelmetlenül, de élvezetesen nagy teljesítményről és vérpezsdítő hangról beszélni egy ár-érték arányban kiemelkedő elektromos autónál? Persze!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet
Hirdetés