M-es BMW-t régóta árusítanak Magyarországon, néhány hónapja viszont BMW M kereskedésben is lehet M vagy M Performance modellt rendelni. Ez nemcsak egy Wallison belüli átstrukturálás, hanem az ügyfelek kiszolgálásának szintjét is emelő jelentős lépés. Mátrabérci Sándorral, a Wallis Motor Pest és Duna ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a szalonban a szalonról, a sorhatos és az elektromos hajtás viszonyáról, az E30-as M3-as örökségéről, a jövőre érkező M-es BMW-k soráról, és arról is, miért a BMW a leghitelesebb a szegmensben.

„Ha legyártanak egy M-es BMW-t, mire ideér, eladjuk”

– mondja az ügyvezető. Kényelmes helyzet, gondolhatjuk, és bizonyos értelemben tényleg az, hiszen a BMW Motorsport divíziója fél évszázad alatt nemcsak a legsportosabb BMW-ket, hanem az M brandet is sikeresen építette.

M, mint Motorsport – 50 éves a BMW M részlege

A BMW-nél az M immár ötven éve egyet jelent a sportos modellekkel, és az évforduló kapcsán visszatekintünk a mérföldkövekre. Neked melyik a kedvenc M-es BMW-d?

A BMW M GmbH évek óta piacvezető, tavaly több mint 163 ezer BMW M modellt értékesítettek világszerte, és az itthon piacvezető BMW-kereskedés, a Wallis Motor eladásain belül is nő az M-ek aránya és darabszáma is. „Erre a trendre szerettünk volna reagálni. Mindig az vezérel minket, hogy lehetne még jobban kiszolgálni az ügyfeleinket, a szlogenünk is az, hogy »elsőnek lenni«. Ebbe jól beleillik, hogy ha valaki nyit egy M szalont itthon, akkor az a Wallis Motor legyen” – indokol Mátrabérci.

A pesti Könyves Kálmán körúton lévő Wallis Motor Duna márkakereskedésben kialakított szalon igazán autentikus és menő környezet – ottjártunkkor egy E30-as M3-as, egy M2-es és több M4-es állt benn –, a szolgáltatás viszont jóval több, mint hogy egy stílusos helyiségben lehet az autókat megrendelni. „A dedikált M-es értékesítőnk, Prosser Zsolt közel tíz éve erősíti a Wallis csapatát. Az egyik szerelőnk, Szili Krisztián háromszoros országos driftbajnok, driftes a villamossági szerelő is. Az egész kereskedésnek van egy motorsportos hangulata” – mondja büszkén az ügyvezető, aztán a szolgáltatások sorolásába kezd.

„Külön M-es parkoló várja az ügyfeleinket, az új M-es autót vásárlók pedig a szokásos egy-két hét helyett három napon belül biztosan kapnak szervizidőpontot, három éven belül akár házhoz is megyünk az autójukért, utána pedig visszavisszük. Egy évig ingyenesen tároljuk a téli vagy nyári gumikat, 2023-tól pedig minden megvásárolt M-es modell tulajdonosát meghívjuk egy vezetéstechnikai tréningre, ahol a sportos vezetést és a driftelést lehet gyakorolni, és ügyfeleink találkozhatnak a nagyköveteinkkel is, Talmácsi Gáborral és Kiss Norbert négyszeres Európa-bajnok kamionversenyzővel.”

 

2022-ben nem lehet nem beszélni az elektrifikációról, minden európai személyautó közeljövőjéről. Hogyan érinti ez egy ennyire a sportosságról és a vezetés élvezetéről szóló márkát? „Ha előretekintünk öt-tíz éves távlatba, nem kérdés, hogy az elektromosság az irány.

A BMW viszont az egyik olyan autógyártó, amely nagyon komolyan veszi még a belső égésű motort is.

Látszik, hogy igyekeznek minden szegmensnek megfelelni: kihoznak egy M2-est – kézi váltó, hathengeres, soros motor hátsókerék-meghajtás, a régebbi iskola –, másrészt kihoznak egy iX M60-at – ami a non plus ultra elektromos SUV –, vagy kihoznak egy XM-et, ami ugyan belső égésű, de nagyon komoly elektromos hajtás van benne akár nyolcvan-kilencven kilométer elektromos hatótávval. Látszik, hogy arra is szeretnék felhasználni az elektromos hajtást, hogy javítsák a belső égésűek vezetési élményét és fenntarthatóságát.”

 

Mátrabérci Sándor szerint a teljesen elektromos hajtásnak amúgy több, az M-es modellek jellegéhez kifejezetten illeszkedő tulajdonsága is van. „Amiért nagyon sokat dolgoztak régen a mérnökök (a gyors gázreakció, nyomaték, motorkarakterisztika, hogy ne pörögjön ki a kerék) elektromos hajtással sokkal precízebben megoldható. – Az i4-est hozza példának. – Négy villanymotorja van, kerekenként tudja a nyomatékot állítani, olyan agilitást ad az autónak, ami a régi M-ek értékeit tovább viszi. Kanyarban is jól leplezi, hogy mekkora a súlya, ez még nyilván javulni fog, ahogy az akkumulátortechnológia fejlődik.”

 

A villanyhajtás méltatása ellenére az ügyvezető kedvenc M-es típusa az M2-es. „Pici, hátsókerekes, hathengeres soros motor, és kézi váltó. Amelyik márka manapság felvállalja, hogy egy nem túl nagy darabszámú autóhoz kézi váltót fejleszt, az valóban úgy gondolja a mérnöktől egészen a board tetejéig, hogy

mi egy olyan márka vagyunk, akinek a sportosság a génjeiben van, és nem csak Excel-táblában nézzük a megtérülést, mert egy ilyen autót nekünk kell megcsinálni.”

Mátrabérci tizennyolc évig dolgozott az Audi magyarországi márkaigazgatójaként. „Nagyon szép időszak volt, büszke is vagyok rá, de ennyi idő után az ember úgy érzi, lehet, hogy máshol is ki kell próbálni magát. Az importőri lét volt, ez itt kereskedés, egész más, sokkal sokrétűbb tevékenység. Itt a sales mellett szerviz terület is van, több mint kétszáz ember napi dolgainak a menedzselése sokkal komolyabb menedzsmentfeladat, és ez engem nagyon inspirál, adott egy újabb löketet a szakmai karrieremben.”

Nem csak az audis múltja miatt nem mond rosszat a konkurensekről. „Szerintem ezek mind egyenrangú, nagyon szép, nagyon komoly palettával bíró márkák. Ha viszont megnézzük a három német prémiumgyártó nem sportos modelljeinek pozicionálását, akkor egy Mercedesről inkább a komfortossága, prémiumsága, a luxus jut eszünkbe; az Audi biztonsági játékos, kicsit hűvös, de nagyon jó minőségű, a quattro a mindig ott van az úton. És van a BMW, ami nagyjából hatvan éve azt próbálja mondani, hogy én vagyok a sportos limuzin, akkor is, ha ez egy régi 16-os 2-es szériás autó, és akkor is, ha egy M-es. A nem M-es modellekből is átjön, hogy agilis, sportos autók.

Ha megnézzük, hogy melyik márka a leginkább önazonos, hogy melyik márkától a leghitelesebb, hogy ilyen sportos modelleket hoz ki, hogy melyiknél szempont a sportosság már a fejlesztés megkezdésekor, az a BMW. Ez különbözteti meg.”

Ez jó végszó lenne, de érdemes beszélni még a jövő évi tervekről is. „Új modellek érkeznek: az M2, az XM, az M3 Touring, amely az első kombi karosszériás M3-as, és nagyon nagy a várakozás rá. Az M-es paletta kiteljesedése nagyon jól rímel arra, hogy a jövő évi lesz az első teljes éve az M kereskedésnek, így mindenképp több értékesítést várunk az évről évre növekvő, idén már a 250 darabot is meghaladó M és M Performance modellektől.”

(Fotók: Csordás Gábor)

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Wallis Motor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés