A legendává vált M1-et eredetileg is versenyautónak tervezte a BMW, és két szezont futott is a Procar márkakupa, amit idén harmadszor elevenítenek fel. Az emlékversenyen 14 eredeti autóval állnak rajthoz Nürnbergben.

1978-ban mutatta be a BMW az M1-et, amit eredetileg is versenyzésre terveztek. Mivel nem sikerült időben engedélyeztetni, ezért Procar néven saját márkakupát szerveztek neki, amire az európai Formula–1-es nagydíjak betétfutamaiként kerítettek sort.

1979-ben és 1980-ban összesen 19 futamot bonyolítottak le, ahol a korabeli F1-es pilóták is rajthoz álltak az egyformán 470 lóerős M1-ekkel.

A kvalifikáció első öt helyezettje kapott lehetőséget az indulásra, az első bajnokságot Niki Lauda, a következő évit Nelson Piquet nyerte meg.

Az M1 bemutatójának harmincadik évfordulóján, 2008-ban vették elő ismét a Procar autóit,

amikor a Hockenheimringen szerveztek emlékversenyt, két éve pedig az ausztriai Spielbergben szerveztek egy futamot, ezek a helyszínek az eredeti szériában is szerepeltek.

Idén július első hétvégéjén a DTM nürnbergi fordulójának betétfutama lesz a Procar Revival, ahol 14 eredeti M1 áll rajthoz az utcai pályán. 1980-ban itt is volt futam, amit a német Hans-Joachim Stuck nyert meg a holland Jan Lammers és a svájci Marc Surer előtt, és az utóbbi két pilóta idén is ott lesz a rajtnál.

Ez is érdekelhet:

Nincs még egy ilyen BMW M1, és már nem is lesz

Gyönyörű állapotú BMW M1 került eladósorba, és bár a típus eleve ritka, de ez egy Procar versenyváltozat, ami sosem állt rajtvonalhoz.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés