Világszerte népszerű a retró a '80-as évek zenéitől kezdve a veteránná érő '90-es évekbeli autókig, így érthető az is, hogy a BMW formatervezői ennél egy lépéssel tovább jutottak, amikor az új M2-eshez rajzolták meg az M Performance kiegészítőket, gyaníthatóan a 2000-es évek elejéről meríthettek ihletet.
Nagyjából két évtizeddel ezelőtt a tuning világában még a túlburjánzó formák és a látványos matricák bőven menőnek számítottak, de szerencsére a Need for Speed Underground féle irányzat hosszú időre eltűnt.
Egészen addig, amíg a BMW formatervezői rá nem találtak a "soha ne nyisd ki” feliratú fiókban.
Tagadhatatlan, hogy még ilyen stílusban felöltöztetve is messze kívánatosabb sportkupé az M2-es, mint egy konnektorról tölthető XM. Az autó minden pontjára bőséggel lehet karbon kiegészítőket aggatni, így nem csak a tükörház és a hátsó szárny készülhet a könnyű anyagból, hanem a küszöbre és lökhárítókra rögzíthető terelőelemek is. Szénszálas elemeivel a fehér fényezésű autó igazán feltűnő lett, amire csak rátesz egy lapáttal a fekete matricaszett.
Utasterében karbon dekorelemek és alcantara borítású apróságok bukkannak fel. Ezek közül a tapadósabb anyaggal bevont, középjelzős kormány lehet érdekes azoknak, akik pályanapokon, kesztyűben vezetnék az M2-est.
Optikai kiegészítőkön túl valóban hasznos alkatrészeket is kínálnak az M Performance katalógusban, mint a gyárinál 8 kilogrammal könnyebb kipufogórendszer, melyet trapéz alakban elrendezett végeiről lehet felismerni.
Mindkét tengelyen állítható M Performance felfüggesztésével akár további 10 milliméterrel csökkenthető a hasmagasság, de nem csak esztétikai szerepe van, hanem kifejezetten versenypályára optimalizálható így az M2-es.
Élesebb reakciókat és több visszajelzést ígér a feszesebb és értő kezek között jól beállított futómű.
Apróság ugyan, de a hétvégi pályanapok feltétele a vonószem is, melyből motorsportos hangulatú nyelvet lehet betekerni a lökhárítóba. Már csak egy bukósisak kell és tényleg minden adott egy jó hétvégéhez a 460 lóerős BMW-vel.
Ez is érdekelhet: