Sportautók kötelező kelléke az alcantara kárpit, melyből a BMW M4 Competitonben is akad a tetőn vagy éppen az M Performance kormányon. A különleges anyagot gyártó olasz vállalat azonban megmutatta, hogy milyen, amikor a beltér minden elemét ilyen finom kárpitba húzzák.

1970-ben a japán Okamoto Mijosi mérnök fejlesztette és szabadalmaztatta a textilt, melyhez aztán Olaszországban csatlakoztak befektetők, így jött létre az Alcantara S.p.A. vállalat, mely a nevét viselő anyagot gyártja.

Hasított bőrnek tűnik, de az alcantara valójában egy szintetikus textil, melynek ezzel együtt épp a nagyon jól tervezhető előállítás az egyik előnye.

Valóban nem mérhető valódi bőrkárpithoz, mégis nagyon exkluzív és a sportossággal azonosított anyag lett a kellemes tapintású mikroszálas textil. Rengeteg színben elérhető és bizonyos eljárásokkal nemcsak vízhatlanná, de bizonyos fokig lángállóvá is tehető.

Minden autóban öröm végigsimítani, de a kormányt ebben az esetben illik kesztyűs kézzel fogni, mert a zsíros kéztől gyorsan és csúnyán öregszik az alcantara. Nemcsak könnyebb, mint a bőr, de matt felülete miatt a szélvédőn sem tükröződik úgy.

Teljesen egyedi belteret tervezett a BMW olasz importőre és az Alcantara az élénk színű, 510 lóerős BMW M4 Competition kupéba, melyben a Sao Paulo sárgához passzoló színt és feketét használtak. Az ajtókárpiton pedig megjelennek Milánó nevezetességei.

Ez is érdekelhet:

Sokan csak álmodhatnak az új BMW M4 CSL-ről

A BMW M4 eddigi legizmosabb változatából még a legtehetősebbek közül sem juthat mindenkinek.

Az M3 és M4 különkiadása ünnepli a BMW M ötvenedik születésnapját

Ma éppen ötven éve, 1972. május 24-én alapították a BMW Motorsport GmbH-t.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában