Értem én, hogy a benzin egyszer úgyis elfogy, a világnak vége lesz, és mind meghalunk, de addig álljunk meg egy pillanatra, és örvendjünk a 450 lóerős BMW M4 felett, mert az maga a CSODA!

Beülsz, indítasz, és az M4 megfeszíti rajtad a bekapcsolt övet. Nyugi haver, biztonságban vagy! - ha nem is mondja, ez a finom mozdulat érzékelteti veled, nem lesz semmi baj, ketten meg tudtok oldani minden helyzetet. Mélyet szippantasz a finom bőrillatból, behunyod a szemed, egyik kezed a váltón, másik a kormányon pihen. Csak hagyod, hogy teljenek a másodpercek, nem sietsz sehova. Minden pillanat, amivel többet tölthetsz az M4-esben, jobbá teszi az életedet.

Végiggondolod, mivel is van dolgod. Ez egy fajta upgrade az M4-es BMW-re, olyan, mint mondjuk az iPhone-nál a 6S. Csak itt Competition Package a neve, magyarul tényszerűen Versenycsomagnak fordításban. You know, package. A standard 431 lóerő helyett dúskálunk a 450 lóerőben, és valamivel jobb gyorsulást intéztek a fiúk (majd szólj, ha érzékeled a 19 lóerős különbséget és a 4,0 másodperces százra gyorsulást, ami 1 tizeddel jobb, mint korábban volt).

Ezek vannak a Competion Package-ben

  • 450 lóerősre növelt teljesítmény
  • Gyorsulás 0-100 km/h: 4,0 s
  • Áthangolt adaptív M-es futómű
  • Áthangolt felfüggesztés
  • Újratervezett vezetési módok (Comfort, Sport és Sport+)
  • Újratervezett aktív differenciálmű és stabilitáskontroll
  • Egyedi 20 colos felnik, elöl: 265/30 R20, hátul: 285/30 R20 gumikkal
  • Egyedi M sportülések
  • Biztonsági övek BMW M-hímzéssel
  • Újrahangolt kipufogódob és fekete kipufogóvégek
  • Shadow Line külső csomag
  • Fekete hűtőrács, oldalsó levegő belépők és fekete M4-felirat

Van egy Michael Wimbeck nevű fickó, aki az M4-projektért felel, és sokat mesélt egyszer a fejlesztéséről. Azt mondta, nagy dilemma volt, hogy az előző M3-as V8-as motorját hogyan tudják kisebb hathengeres motorral leváltani. Pedig nagy hülyeség volt ez a para. A BMW mindig is soros hathengeres motorokban volt jó, miért kéne V8 egy M3-asba? Mennyei a soros motor hangja, és nem a hangszóróból jön, elhiheted. Nem Ford Mustang ez, hogy vérmesen gurgulázzon, aztán meg ne menjen sehova. Ez egy mesterien megtervezett motor és a köré épített mérnöki csoda. A guruló bizonyíték arra, hogy turbójuk márpedig nincs, és hogy a nyomaték úgyis visz mindent. Abból meg van bőven. Egészen pontosan 550 Nm 1850 és 5500 fordulat között. Úgy, mintha a karaktergörbét vonalzóval húzták volna meg.

Megállás nélkül folyamatosan túl sok az erő, a duplakuplungos váltó parádésan tolja feljebb a fokozatokat. A motor öblös hangját időnként mechanikus csattogások törik meg a hajtásrendszer felől, mintha ezt is csak szándékosan építették volna be a versenyautó-érzést erősítve.

És ennél már csak azt szereted jobban, ahogy a kipufogó hörög. Csak kapcsold a Sport vagy Sport+ módot, és élvezd az üvöltést. 4000 fölött még autópályán is átjön a felhúzott ablakokon keresztül, és belekiabál a telefonon túlsó végébe, hangosan figyelmeztetve, nem lehet olyan fontos hívás, ami átveheti az M4-es felett a hatalmat, tedd már le! És te engedelmeskedsz, leteszed, és tovább nyomod a gázt, amíg a hatalom engedi. Engedi, 270-ig!

A kormány bal oldalán vannak a kedvenc kapcsolóid, az M1 és M2-es gyorsgombok. Erre tudod konfigurálni az M-es beállításokat, a futómű, a motor, a váltó és a kormány egyesével is állítható, és ezekből kedvedre tudod létrehozni a neked legjobban tetsző konfigurációpárt. Te elmentesz egy olyat, ami engedi megcsúszni az autót, de a végső pillanatba beavatkozik, ha te nem lennél mégsem elég ügyes. Ezt a köztes állapotot arra találták ki, hogy elhitesse veled, igazi király vagy. Az erőcsúsztatás megy, de ha baj lenne, megnyugtat a tudat, az ESP nem kapcsolt teljesen ki, a háttérből figyel téged, és időben beavatkozik, ha szükség lenne rá.

Aztán ott a mindent bele beállítás, ahol csak te vagy és az 550 elszabadult newtonméter. Ilyenkor már nem elég, hogy jó vagy Need for Speed-ben és a Youtube már csak driftvideókat ajánl neked. Ha nem vagy igazi vagány, nem fogsz körzővel rajzolt köríveket írni a pilisi aszfaltra, csak a korláton hagyod ott a nyomod. Ha viszont te vagy a város driftkirálya, az M4 lesz életed legjobb pajtása.

Amikor felmerült fejlesztés közben, hogy pályán nem elég nagy a leszorító erő a hátsó tengelyen, a mérnökök és a dizájnerek egyöntetűen tiltakoztak egy hátsó szárny ellen. A végén arra az eredményre jutottak, hogy a csomagtérfedelet kell úgy áttervezni, hogy integrált szárnyként is működjön. Ezzel viszont együtt járt az is, hogy tudtak könnyíteni az eredeti csomagtérfedélhez képest, a formájába pedig belecsempészték a motorháztetőből induló, és a tetőn is átvezető domború-homorú vonalakat.

Szokd meg, az M4-et tisztelni kell! Azt mesélte Michael, hogy neki ez előző M3-as túl puha volt. Az ő kedvence az E46-osból épített M-es BMW. Ebből adták el a legtöbbet, mivel sokat bújja a bimmeres fórumokat, azt látta, hogy a rajongók is ezt szerették a legjobban. És ő ennek a vadságát, keménységét, erejét, szerette volna az új M4-esben is visszahozni. Azt hiszem, sikerült neki.

És miközben tudod, hogy most ülsz valószínűleg a világ legjobban megcsinált sportautójában, megnyugtat a tudat, hogy a 30 milliós sportautót tökéletesen alkalmas arra, hogyha anyád beül melléd, a gyerekek pedig befészkelik magukat hátra, csak annyit éreznek, hogy egy illatos és kényelmes BMW-vel jöttél értük, aminek jól használható limuzin fílingje van.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés