A legendás elődjéből nem vált valóra, az új 8-as sorozatból azonban elkészült az M8, amit mindjárt kupé és kabrió karosszériával is bemutatott a BMW. A technikája az M5-ből lehet ismerős, és lesz egy gyárilag még izmosabb változata is.

A legelső 8-as sorozatból is tervezett már M8-at a BMW, a prototípusa elkészült, de végül nem kezdték meg a gyártását.

Az utód érkezéséig nézd meg, milyen lett volna az első BMW M8

Sokáig titkolták még a létezését is a prototípusnak.

Az újonnan kihozott 8-asból azonban már a kezdetektől fogva a tervek között volt az M8, és most leleplezték a csúcsmodellt, mindjárt kupé és kabrió karosszériával, széria és még erősebb Competition változatban is.

A technikája az M5-ből lehet ismerős, az M8-ban is a 4,4 literes biturbó V8-as dolgozik,

ami alapból is 600 lóerős teljesítményre és 750 Nm nyomatékra képes. Széria a nyolcfokozatú automata váltó és az összkerékhajtás, de az utóbbit akár teljesen ki lehet kapcsolni, amikor hátsókerék-hajtásúként élvezhető ki a BMW sportautója.

Az M8 felér a nevéhez, és az egyik leggyorsabb BMW lett, ami ma kapható.

Csak 3,3 másodperc kell, hogy százra gyorsuljon, a 200 km/óra is megvan 10,8 másodperc alatt. A végsebessége 250 km/óránál korlátozott, de érdemes megrendelni hozzá az M Driver’s csomagot, amivel 305 km/órára is képes a sportkocsi.

A kabrió további 125 kilogrammal nehezebb az 1885 kilós kupénál, amivel százra egytized, kétszázra fél másodperccel később gyorsul. A kupé szénszálas anyagból készült, dupla buborék alakú tetejével szemben

a kabrió vászontetős, amit elektromosan lehet nyitni vagy zárni, 15 másodperc alatt, akár menet közben is.

Az M5-höz hasonlóan az M8-ból is készül Competition kivitel,

mindjárt a kezdetektől. A teljesítménye ennek 625 lóerő, amivel egytized másodperccel hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet. Az eleve izmos formájú M8 csúcsváltozatát a fényes fekete hűtőmaszkról és 20 colos kerekekről lehet felismerni, de szénszálas anyagból készült elemek is kérhetők hozzá.

Az üzemmódok közt szinte el lehet veszni, a motor, a váltó, a kormányzás és a futómű karakterén kívül

az M8-ban külön lehet állítani a fékrendszer érzékenységét is Comfort és Sport mód között,

a karbon-kerámia fék opcióként rendelhető. Az utóbbi idők legmenőbb BMW-je hamarosan rendelhető, az első példányok ősszel érkeznek.

Ez még nem minden, hamarosan jön az M8 Gran Coupé:

A valóságban is elképesztően mutat a BMW M8 Gran Coupé

Elvitték a Comói-tó partjára a koncepcióautót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

További cikkeink a témában