Ha van tökéletes családi SUV, akkor a BMW X3 pont az. Emberközeli méreteivel megfelel egy mindennapi gyerekszállítós-munkábamenős kihívásnak, de azzal sem lehet zavarba ejteni, ha autópályás közlekedés a feladat.

Klasszikus középsőgyerek-szindrómás tünetekkel nőtt fel a BMW X3 első generációja. Sose lehetett ő a legerősebb, a legnagyobb vagy a legbátrabb, arra mindig ott volt az X5. Mégis, akinek közepes méretű, könnyen parkolható, élvezettel használható terepjáró-BMW-re volt szüksége, boldogan töltött minden percet az X3-ban.

Ilyen volt a régi
Ez meg az új

De a mostani X3-nak a klasszik konkurensek (Audi, Mercedes) mellett már komolyabb ellentámadásokra is fel kell készülnie a Jaguar vagy a Porsche felől. Nem elég, ha Amerikában megy jól az X3 – annyira jól, hogy nem is gyártják máshol, csak az USA-ban. Csinos, finom részletekkel csábító, kényelmet és harmóniát nyújtó belteret és vonzó formát kell adnia.

Ez a mostani utastér bármelyik csúcskategóriás BMW-ben szemrebbenés nélkül megférne, akarom mondani ez tulajdonképpen az aktuális 7-es BMW méretre szabott berendezése. Közben a térérzetre sem lehet panasz, hosszban és magasságban egy szűkösebb belvárosi garzon határait feszegeti.

Az X3 a tökéletes bizonyíték arra, hogy nem szükséges eltúlzott dizájnú középkonzol ahhoz, hogy high-end életérzés átjöjjön.

A karakteres stílusjegyek hangulata, a finom bőrillat észrevétlenül stimulálják az agyat.

Ehhez a BMW-hez is rendelhető display kulcs, amivel a nappali sarkából is csekkolhatjuk, lekapcsoltuk-e a lámpát vagy meddig van a tank. Hogy a kormány fűthető és a tűéles kijelző nyomkodásra és karjelzésere is reagál, csak hab a tortán.

Az automatikus vezérlésű összkerékhajtással nem nagy kaland felmászni olyan napsütötte domboldalra, mint erre itt a fotón. Nem csak csodásan fest a szőlőtőkék között masírozó X3-as, hanem pazarul is mozog. Bár az igazság az, hogy a terepjárós kinézet ellenére sokkal jobban kedveltük az autópályás szakaszokat, ahol kényelmes limuzin módjára halkan és feszesen tapad az aszfaltra.

620 Nm és 265 lóerő nem tévedhet.

A 30d jelzésű dízelben márpedig ezek állnak szemben az 1800 kilós önsúllyal. Ugye teljesen egyértelmű, hogy a motor bőséges fölényben van, laza könnyedséggel röpíti az autó körüli teret. Ennél csak az tud nagyobb meglepetést okozni, hogy a 190 lóerős 20d sem kelt különösebb csalódást. Bár nagy összeget merünk rá tenni, hogy ha a X40i-t is lesz lehetőségünk kipróbálni, rögtön át fogja venni az első helyet az X3-kívánságlistánk élén.

Árak:

X3 xDrive 20i:         13 350 000 Ft
X3 xDrive 30i:         15 900 000 Ft
X3 M40i:                   20 050 000 Ft
X3 xDrive 20d:        14 250 000 Ft
X3 xDrive 30d:        17 000 000 Ft

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés