Merész vonalakkal, monolitikus felületekkel és modern technikával és remek vezethetőséggel itt a BMW X3 negyedik generációja.

Huszonegy év alatt újítóból hagyománytisztelő BMW lett az X3-asból, mely praktikumával és vezetési élményével egyértelműen a legjobb szabadidő-autók között van. A negyedik generáció pedig legalább annyira bátor, mint a legelső volt, de a konnektorról tölthető hibridek mellett nem maradnak el az olyan klasszikus elemek sem, mint a sorhatos benzin- és dízelmotor.

Sportos és masszív kiállású autó a G45-ös kódú X3, amivel együtt bemutatkozik a BMW új formanyelve.

Egészen lágyan feszülnek bele a karosszériába az élek, szinte csak finom hullámzás az autó oldalán végigfutó vonal, a nagy lemezfelületek rendíthetetlennek mutatják az X3-ast. Tele van olyan izgalmas részletekkel, mint az alapmodellek függőleges és döntött lemellái a hűtőmaszkban, valamint az alulról keretezett ablakok, de az első X3-asra utaló, T alakzatban világító hátsó lámpa is feltűnő. Fényszórói alapesetben is LED-esek, a menetfény dupla kerek lámpák helyett inkább az ablakkeretekre rímelő hokiütőt mintáz.

Önálló stílusjegyei vannak a BMW X3 M50 xDrive-nak, melyen az M-es modellekhez passzoló dupla lamellás maszk van, a lökhárító alsó beömlője pedig középen osztott, mint a Vision Neue Klasse X tanulmányautón. A legerősebb X3-asokon négy kipufogóvégen át szól a hathengeres benzinmotor.

Egyetlen milliméterrel lett hosszabb a hosszmotoros CLAR platformra épülő X3-as tengelytávja (2865 milliméter), de sokat nőtt a BMW szabadidő-autója. A negyedik generációs X3-as hossza 4755 milliméter, a szélessége 1920 milliméter, egyedül a magassága csökkent 1660 milliméterre.

Mivel az új X3-as már bőven túlnőtt az első generációs BMW X5-ösön is, ezért az utasok mögött bőven van hely a csomagoknak is. A tisztán dízel és benzines modellek csomagtartója alapesetben 570 literes, az ülések döntése után pedig 1,7 köbméteres lesz a raktér. Ezzel szemben a plug-in hibrid X3-asba alapból 460 liternyi csomag fér, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1600 literig bővíthető.

Bőven okoz majd fejtörést a döntésképteleneknek az X3-as BMW, mely rengeteg változatban és sokféle hajtással lesz elérhető. Már a bevezetéskor is két benzinmotor, egy négyhengeres turbódízel és egy plug-in hibrid adja a választékot. 2025 nyarán pedig megérkezik a karakteréhez igazán passzoló hathengeres dízelmotor.

Minden X3-as BMW összkerékhajtású és a ZF nyolcfokozatú automata váltójával szerelik. Az első futóműve MacPherson, a hátsó pedig ötlengőkaros, opcionálisan elérhető az M Sport futómű vagy az adaptív lengéscsillapítás.

Akár 90 kilométert is elmegy egy feltöltéssel a 299 lóerős BMW X3 30e xDrive.

Két óra és tizenöt perc alatt szívja magát tele energiával a 11 kW-tal tölthető plug-in hibrid X3-as 19,7 kWh-s lítiumion akkumulátora, amivel akár 90 kilométert is képes megtenni elektromos módban a 2,1 tonnás szabadidő-autó. A váltóházba integrált villanymotorja önmagában 184 lóerős és 250 Nm nyomatéka van.

Ehhez jön hozzá a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor 190 lóerővel és 310 Nm nyomatékkal. A teljes tűzerő így közel 300 lovas rendszerteljesítmény és 450 Nm csúcsnyomaték. Az X3 30e xDrive 6,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 215 km/óra.

Benzin és áram helyett kizárólag gázolajat kell töltögetni a 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelt BMW X3 20d xDrive-ba, melynek 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motorja 197 lóerős és 400 Nm nyomatéka van. Ez a változat 7,7 másodperc alatt futja a százas sprintet és 215 km/óra a végsebessége.

Tágas belterében nemcsak vezetni és utazni lehet, hanem szórakozni is.

Izgalmas fénycsíkok futnak végig a műszerfalon és a vezeték nélküli töltő körül, de még az ajtókárpitokon is felbukkan a hangulatvilágítás. Nagyszerű otthonossága van az utastérnek a körbefutó szövet betétekkel és a bőr kárpitozású ülésekkel. Az X3-as alapváltozatában újrahasznosított szövetből készült, elektromosan állítható és fűthető sportülések kerülnek.

Több USB-C csatlakozó is van a fedélzeten, hogy egyik tablet se maradjon alacsony töltöttségen, az okostelefonok pedig akár vezeték nélkül is csatlakozhatnak, hogy az érintőképernyőn megjelenjen az Apple CarPlay vagy Android Auto. A BMW legfrissebb operációs rendszerével akár streamingelni is lehet vagy online játékokkal elütni a töltési időt.

381 lóerővel és 540 Nm nyomatékkal a BMW X3 M50 xDrive bőven tartogat örömöket a vezetés szerelmeseinek.

Kétség kívül a hathengeres dízelmotorral lesz igazán remek családi autó és kiváló BMW az X3-as, de a sorhatos, turbós benzinmotor mindig a legfinomabb falat lesz. Az X3 M50-es 3,0 literes motorjához 48 voltos mild hibrid rendszer csatlakozik, amivel hatékonyabb és finomabb működésű lesz a 4,6 másodperc alatt 100 km/órás sebességre gyorsuló sportos szabadidő-autó.

Magyarországon a 208 lóerős BMW X3 20 xDrive alapmodell 22 millió forinttól elérhető, a népszerű 20d változat alapára pedig 22,7 millió forint. Aki szédül a gondolattól, hogy hatnál kevesebb dugattyú sorakozzon a motortérben, annak 31,8 millió forinttól ott az X3 M50.

Ez is érdekelhet:

Itt a megújult 3-as BMW

Frissebb fedélzeti rendszer és nagyobb elektromos hatótáv a modellfrissített 3-as BMW-ben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Egyedi méretre szabott öltönyök, ingek azoknak, akik különlegesre vágynak
Hirdetés