Limuzinokhoz illő kényelem és elegancia, a kombik térkínálatával és praktikumával, de vezetés közben az is eszedbe jut, hogy milyen lehet egy sportos kupé. Erről szól a BMW 5-ös Touring, amiből már van teljesen elektromos is.

Igazi referencia az 5-ös Touring, aminek vannak évtizedek óta visszatérő rajongói, és ezt pontosan tudja a BMW is. Nem bízták a véletlenre, ezért minden korábbinál több hely van benne, közben pedig modern technológiák teszik kellemesebbé az utazást. Akinek pedig kevés volna az i5 Touring hatótávja, az választhat majd konnektorról tölthető hibridet vagy akár dízelt is a remek kombiból.

Irdatlanul erős elektromos hajtással, takarékos dízellel vagy plug-in hibridként benzinmotorral is készül 5-ös Touring.

Minden felhasználási módra van megoldása az 5-ös BMW-nek és ez nincs másképpen a Touring változattal sem, melyből most először készül teljesen elektromos változat. A legizmosabb változat az M5 Touring érkezéséig az i5 M60 xDrive Touring, melyben a két villanymotor 601 lóerővel és 820 Nm nyomatékkal repíti a 2,4 tonnás kombit. Nettó 81,2 kWh-s lítiumion akkumulátorából akár 500 kilométeres hatótávot is ki lehet autózni, ha a vezető nem túl sűrűn örvendezteti meg magát a 3,9 másodperces (M Sport Boost üzemmód) gyorsulás élményével.

Szerényebb a BMW i5 eDrive40 Touring, melynek 340 lóerős és 430 Nm nyomatékú villanymotorja a hátsó kerekeket hajtja. 81,2 kWh-s akkumulátorából akár 560 kilométert is ki lehet autózni, DC töltővel pedig akár 205 kW-tal is tölthető. A hátsókerekes, elektromos kombi 6,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 193 km/óra a végsebessége. Három évtizeddel ezelőtt hasonló dinamizmushoz egy M5 Touring (E34) kellett.

Műszerfalán és az ajtókon vastag fénycsík fut körbe, mely az állítható színű hangulatvilágítást adja, de más figyelmeztetésekre is használja az autó. A könyöklő alatt a váltó kapcsolója és a legfontosabb kezelőszervek találhatóak, a kormány mögött pedig a többi modellből ismerős ívelt dupla kijelző. 14,9 colos érintőképernyője mögött már a BMW legfrissebb fedélzeti rendszere van, 5G kapcsolattal és streaming, valamint AirConsole képességgel, hogy a töltőn lógva se unatkozzanak az 5-ös Touring utasai.

Hajtástól függetlenül minden BMW 5-ös Touring csomagtartója alapesetben 570 literes, az ülések döntése után (40:20:40 arányban dönthetőek a támlák) pedig 1700 liternyi raktérbe lehet pakolni. A csomagtérajtó elektromosan nyitható, az ülések egyetlen gombnyomással dönthetőek a raktér oldalán lévő gombokkal, de innen oldható a kihajtható vonóhorog is.

Kettes szintű önvezetés, okos fényszóró és rengeteg vezetéstámogató asszisztens.

Önmagától parkol vagy 360 fokos kamerával segít megőrizni a felnik és a lökhárítók épségét, figyeli a holtteret, adaptív tempomattal pedig tartja a távolságot és a sebességet, de az autó mögötti területre is figyelnek a BMW aktív biztonsági rendszerei. A Driving Assistant Professional csomaggal 130 km/órás tempóig akár a kezét is leveheti a vezető a kormányról, ha ezt az adott ország jogszabályi környezete lehetővé teszi. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros felfüggesztéssel, öszkerék-kormányzással és M Sport futóművel még a vezetési élmény is intenzívebb lehet.

Közel 200 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal az 520d Touring is remek utazóautó, mely a 48 voltos mild hibrid rendszerrel takarékosabb is, de bizonyára sokan várják már a klasszikus erőt, a hathengeres turbódízelt: 2024 nyarán érkezik meg a BMW 540d xDrive Touring.

Ez is érdekelhet:

Élesebb sportautó lett a BMW M4

Erősebb, gyorsabb, élesebb a BMW M4-es, és ez meg is látszik rajta.

Tankolás és töltés – itt vannak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k

100 kilométeres hatótávot vagy 4,3 másodperces sprintet tudnak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k.

Végre itt a kézi váltós BMW Z4!

Hatfokozatú kézi váltóval lesz igazi BMW a Z4-esből.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában